نوشته شده توسط : علی پور

برای  طراحی سایت در مشهد   تشریح قطعه کد بالا نخست می بایست پاره ای با ماهیت کدنویسی در CSS آشنا گردید. فرض فرمایید شما مسئول سنجش هوش کودکانی می‌باشید که برای رفتن به مکتب نزد شما آمده‌اند و تستی که قرار میباشد از یکی‌از آن ها بگیرید این میباشد که از وی بخواهید از در میان گونه های متعدد، دایره‌ها را مستقل کرده و با رنگ قرمز‌رنگ‌آمیزی نمایند. چطور این درخواست را با وی مطرح خواهید کرد؟؟ مسلما پاسخ شما این خواهد بود. به بی آلایش‌ترین طرز! لطفا دایره‌ها را جداگانه کن و آنان‌را با رنگ قرمز‌رنگ کن!

تهنیت می گویم! شما ماهیت کدنویسی CSS را به همین آسانی متوجه شدید. مطرح ترین قضیه در نوشتار CSS انتخابگرها یا این که به عبارتی سلکتورها (Selector) میباشند یعنی به عبارتی تعیین دایره‌ها و غیروابسته سازی آنها که نحوه‌های مختلفی دارا هستند؛ مابقی قضایا بیشتر بر پایه ی تایپ کردن علایق با فرمتی بسیار بی آلایش و یکنواخت میباشد صحیح مثل طریق‌ی رنگ زدن دایره‌ها که با رنگ شیوه‌ی زدن مثلث‌ها فرقی ندارد.

شناخت با شیوه‌ی تایپ کردن کدهای CSS
هم اکنون برای فهم بدون نقص، خوب میباشد نمونه بالا را با هم تشریح کنیم، در صورتیکه با لهجه HTML شناخت داشته باشید می دانید که p یک تگ یا این که برچسب برای اکران جمله‌های متنی در HTML میباشد. به این ترتیب می‌قدرت خاطرنشان کرد ترجمه کد بالا به‌این شکل میباشد؛ تگ‌های p را گزینش کن آنان‌را در میانه ورقه قرار بده و رنگ متن آحاد آنان را قرمز‌رنگ کن.

در حال حاضر فرصت تشریح قسمت‌های متفاوت این نمونه میباشد؛ کد بالا در نصیب‌های گوناگون جاری ساختن می شود که هریک همت خاصی دارا‌هستند:

p تحت عنوان انتخابگر یا این که Selector میباشد که به
در HTML اشاره داراست

.
color یک خصیصه میباشد که رنگ دلخواه red تحت عنوان value یا این که مقدار آن شناخته میشود.
text-align نیز مانند color یک خصیصه میباشد و center پاره ای میباشد که برای این خصیصه انتخاب میگردد.
کلاً می‌قدرت اعلام‌کرد مقادیر (Value) به عبارتی دستوراتی می‌باشند که درخواست ما‌را کامل شدن می‌نمایند. بر این مبنا در “تگ‌های p را قرمز‌رنگ کن!“؛ رنگ‌ آمیزی تگ‌های p درخواست ما و قرمز‌رنگ کن دستوری میباشد که برای جاری ساختن درخواست، اعلام می‌گردد.

چرا می بایست از CSS به کارگیری کنیم؟
گویش CSS تحت عنوان سنگ بنای پباده سازی در کنار HTML در کلیه افزونه‌ها و وب سایت‌های مو جود در وب وجود داراست که اشخاص متعدد با دقت به نیاز و دانش‌شان از آن منفعت می برند. بیشترین کاربردهای CSS در افزونه‌هایی مانند Animate.js و افزونه‌های مرتبط با منوهای گوناگون میباشد. البته این لهجه محصور به همین جا نمی شود و افزونه‌ها و قطعه کدهای بدون‌پول سوای JS متعددی برای اضافه کردن به کاغذ داراست.

 



:: برچسب‌ها: طراحی سایت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

شایسته ترین لهجه‌های اپ نویسی برای یادگیری در سال 2021 کدامند؟
معرفی 10 گویش اپلیکیشن نویسی برتر درسال 2021
معرفی 10 لهجه اپ نویسی برتر درسال 2021
1.پایتون (Python)
پایتون   طراحی سایت در مشهد  با‌یقین در مرکز این لیست میباشد. این لهجه تحت عنوان شایسته ترین لهجه اپلیکیشن نویسی برای یادگیری در بالا پذیرفته گردیده‌است. برای کسانی که جدید از سال 2021 به دانش کامپیوتر ورود کرده‌اند و حتی برای افرادی که تجربه کدنویسی بدین گویش را دارا‌هستند، پایتون چیزی میباشد که مجموع اپلیکیشن نویسها با آن ریلکس خواهند بود. پایتون یک گویش اپ نویسی سریع، آسوده برای به کار گیری و نصب میباشد که به صورت کلان‌ای برای توسعه و گسترش قابل انعطاف افزارهای مقیاس پذیر ذیل اینترنت به کار گیری می شود.

این لهجه یک نحو یا این که سینتکس خلاقانه و آسوده داراست که سبب گردیده تا این لهجه به مورد‌ای دوستداشتنی فی مابین مبتدیان و فن‌ای‌ها تبدیل گردد. زیبایی پایتون در تنوع بالای این گویش مخفی میباشد، چراکه پایتون به طور تقریب در کلیه جا قابل استعمال میباشد. خواه بخواهید روی بعضا از اپ‌های حامی یک سایت یا این که یک اپلیکیشم گوشی عمل نمایید، یا این که بخواهید روی بعضی از شغل های مربوط به دانش داده عمل فرمایید، پایتون مدام یک مورد حیاتی و مهیا در دسترس شماست.

تارنما‌ها و قابل انعطاف افزارهایی مانند یوتیوب، اینستاگرام، پینترست و سروی مانکی (SurveyMonkey) همه با به کار گیری از پایتون تشکیل‌شده‌اند. Python کتابخانه‌های فراوانی را در مشت یوزرها قرار میدهد و جامعه گسترش دهنده‌هایی که با پایتون کدنویسی می‌نمایند، بسیار گران قدر و وسیع میباشد. این لهجه نرم‌افزار نویسی یک نقطه استارت عالی برای مبتدیان میباشد. اکثری از آغاز آپ ها از پایتون تحت عنوان چارچوب مهم بک اند (backend) خویش استعمال می‌نمایند و این زمان بزرگی را برای گسترش دهندگان پایتون تولید می‌نماید. در اینجا یک مثال از سینتکس لهجه پایتون را مشاهده میکنید:

2.جاوا (Java)
جاوا مدام یکی آیتم‌های دوست داستنی در سازمان‌های گران قدر بوده و برای ده سال‌ها به همین ترتیب باقیمانده میباشد. جاوا به صورت وسیع‌ای برای تشکیل داد قابل انعطاف افزارهای ذیل اینترنت در مقیاس سازمانی استعمال میگردد. جاوا تحت عنوان زبانی بسیار استوار شناخته می‌گردد و بخش اعظمی از شرکت ها گرانقدر برای جاری ساختن شغل های خویش از این لهجه به کار گیری می‌نمایند. در حالتی‌که درپی شغل بر پایه ی توسعه و گسترش در یک سازمان بلندمرتبه می باشید، جاوا زبانی میباشد که بایستی خاطر بگیرید.

جاوا همینطور به صورت بزرگ‌ به خواسته بسط نرم افزار‌های اندروید استعمال می گردد. امروزه به طور تقریب هر شغلی به یک نرم افزار‌ اندروید نیاز داراست به دلیل آن که در سراسر عالم میلیاردها استفاده کننده اندروید وجود داراست. با دقت به‌این حقیقت که گوگل یک چارچوب عالی برای توسعه و گسترش اندروید بر طبق جاوا به اسم اندروید استودیو (Android Studio) ساخت نموده است، فرصتی تبارک در دست توسعه و گسترش دهندگان جاوا قرار گرفته میباشد.

3.C++/C
گویش C یا این که ++C به نوعی جزو الزامات معاش هر نرم‌افزار نویس می باشند. به طور تقریب آحاد سیستم‌های سطح ذیل مانند سیستم استدلال‌ها، سیستم‌های پرونده‌ای و غیره با گویش C یا این که ++C مندرج‌اند. در‌حالتی که می خواهید یک اپ نویس در سطح سیستم باشید، ‌ C یا این که ++C لهجه‌هایی می باشند که بایستی به آن ها احاطه داشته باشید. ++C نیز به جهت سریع و استوار بودن بسیار آیتم به کارگیری نرم افزار نویسهایی قرار میگیرد که میخواهند از دیگر افراد یک قدم جلوتر باشند. ++C همینطور چیزی به اسم STL یا این که کتابخانه الگوی استاندارد (Standard Template Library) را در چنگ اپلیکیشن نویس‌ها قرار میدهد. STL تیم‌ای از کتابخانه‌های فراهم استعمال برای ساختارهای متفاوت داده، عملیات اکانت و الگوریتم‌ها میباشد. سرعت این لهجه‌ها و برخورداری آنان از کتابخانه‌های حاذق، این دو گویش را به مورد‌ای دوست داستنی دربین اپلیکیشن نویس‌ها تبدیل نموده است.

گویش‌های C یا این که ++C به جهت برخورداری از تیم وسیعی از کتابخانه‌ها و ماهیت استوار خویش، در موضوع های متعدد مانند گسترش بازی‌های رایانه‌ای، گرافیک رایانه‌ای ، حقیقت مجازی و مورد ها دیگر نیز کاربرد اکثری داراست. کمپانی هایی مانند انویدیا ، گوگل ، مایکروسافت و اپل اکثر وقت ها در جستجوی توسعه و گسترش دهندگان گویش‌های C یا این که C++ می‌باشند.

 



:: برچسب‌ها: طراحی سایت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 | نظرات ()