نکات کلیدی در طراحی رابط کاربری
نوشته شده توسط : علی پور

در حالتی که در نگاه اولیه، ظواهر وبسایت شما، برنامه ای آراسته، دیدنی و در عین حالا معمولی و با رعایت اصول طراحی سایت در مشهد و استانداردهای پباده سازی پیاده سازی گردیده باشد، استفاده کننده به صورت ناخودآگاه جلب اینترنت‌وبسایت شما گردیده و سرگرم استعمال از سرویس ها شما یا این که مطالعه مطالبتان شود؛ البته برعکس هم راست گو میباشد. در حالتی که طرح اینترنت‌سایتتان نتواند در چندین ثانیه نخستین استفاده کننده را سرگرم خویش نماید، مسلما شانس ارائه سرویس ها به او، به صفر می رسد. جداگانه از ذوق وسلیقه طراح در پباده سازی رابط کاربری اینترنت‌وبسایت، چند نکات اصولی نیز وجود دارااست که می‌بایست در هر پباده سازی مدنظر گرفته گردد. از آن گزاره می‌قدرت به موردها ذیل اشاره نمود:

آشنایی مخاطب
رعایت استانداردها و الگوهای فرضی که مخاطب با آن ها آشناست
کلام کردن به لهجه مخاطب (و بدور از حواشی)
ارائه داده ها موثر در قالبی معمولی
در اختیار گرفتن کردن استفاده کننده به سمت آن چه میخواهیم ارائه دهیم
طبقه‌بندی داده ها ما یحتاج برای ارائه (معماری داده ها)
رابطه معنایی نصیب‌های گوناگون طرح با یکدیگر
عدم تحمیل کاربر به کاری
به کارگیری از موادتشکیل دهنده زیبایی شناختی

با رعایت مفاد فوق و یکسری اصول دیگر، به نترسی می‌اقتدار اذعان کرد که طرح شما، برنامه ای دیدنی، استفاده کننده پسند و استوار خواهد بود که مخاطب به راحتی با آن مانوس گردیده و قادر است با وبسایت تعامل برقرار نماید. برای اجرا پباده سازی رابط کاربری، چندین مرحله اساسی وجود داراست:



فرآیند پباده سازی رابط کاربری

به طور طبیعی پباده سازی رابط کاربری، مانند بقیه حوزه های تخصصی، نیاز به تخصص، مهارت، تجربه و کارآزمودگی داراست و سوای در حیث دریافت کردن این مورد ها نمی‌اقتدار طرح نیکی را پیاده سازی کرد. همینطور پباده سازی طرح گرافیکی اینترنت‌وبسایت، بیشتراز هر چیز نیاز به ذوق و سلیقه، هنر و فکری گشوده و آزاد دارااست تا طراح بتواند فارغ از گرفتاری، عمل پباده سازی را اعمال داده و آن‌طور که بایستی آن را پیاده سازی کند. ما در آرنیکاوب، برای پباده سازی رابط کاربری ۵ مرحله در لحاظ گرفته ایم :
۱٫ پژوهش ها و ارزیابی

پژوهش ها کاربراین مرحله، در واقع یک کدام از اساسی‌ترین فرآیند میباشد که می‌بایست با تمرکز فراوان، آنچه که یک سایت نیاز دارااست را مبنی بر درخواست‌های مشتری و همینطور نیاز بازار تحلیل کرده و داده ها ما یحتاج را با مشتری دربین گذاشت. در مجموع درین مرحله بایستی داده ها متعددی را توده‌آوری کنیم شاید درین مرحله مسائلی به مشتری ارائه گردد که خویش مشتری نیز از آنها بی‌خبر بوده میباشد و با این پژوهش ها موردها جدیدتری برای موضوعیت طرح در لحاظ گرفته گردیده است و بایستی آن مسائل حل شوند.





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: