نوشته شده توسط : علی پور

برای  طراحی سایت در مشهد   تشریح قطعه کد بالا نخست می بایست پاره ای با ماهیت کدنویسی در CSS آشنا گردید. فرض فرمایید شما مسئول سنجش هوش کودکانی می‌باشید که برای رفتن به مکتب نزد شما آمده‌اند و تستی که قرار میباشد از یکی‌از آن ها بگیرید این میباشد که از وی بخواهید از در میان گونه های متعدد، دایره‌ها را مستقل کرده و با رنگ قرمز‌رنگ‌آمیزی نمایند. چطور این درخواست را با وی مطرح خواهید کرد؟؟ مسلما پاسخ شما این خواهد بود. به بی آلایش‌ترین طرز! لطفا دایره‌ها را جداگانه کن و آنان‌را با رنگ قرمز‌رنگ کن!

تهنیت می گویم! شما ماهیت کدنویسی CSS را به همین آسانی متوجه شدید. مطرح ترین قضیه در نوشتار CSS انتخابگرها یا این که به عبارتی سلکتورها (Selector) میباشند یعنی به عبارتی تعیین دایره‌ها و غیروابسته سازی آنها که نحوه‌های مختلفی دارا هستند؛ مابقی قضایا بیشتر بر پایه ی تایپ کردن علایق با فرمتی بسیار بی آلایش و یکنواخت میباشد صحیح مثل طریق‌ی رنگ زدن دایره‌ها که با رنگ شیوه‌ی زدن مثلث‌ها فرقی ندارد.

شناخت با شیوه‌ی تایپ کردن کدهای CSS
هم اکنون برای فهم بدون نقص، خوب میباشد نمونه بالا را با هم تشریح کنیم، در صورتیکه با لهجه HTML شناخت داشته باشید می دانید که p یک تگ یا این که برچسب برای اکران جمله‌های متنی در HTML میباشد. به این ترتیب می‌قدرت خاطرنشان کرد ترجمه کد بالا به‌این شکل میباشد؛ تگ‌های p را گزینش کن آنان‌را در میانه ورقه قرار بده و رنگ متن آحاد آنان را قرمز‌رنگ کن.

در حال حاضر فرصت تشریح قسمت‌های متفاوت این نمونه میباشد؛ کد بالا در نصیب‌های گوناگون جاری ساختن می شود که هریک همت خاصی دارا‌هستند:

p تحت عنوان انتخابگر یا این که Selector میباشد که به
در HTML اشاره داراست

.
color یک خصیصه میباشد که رنگ دلخواه red تحت عنوان value یا این که مقدار آن شناخته میشود.
text-align نیز مانند color یک خصیصه میباشد و center پاره ای میباشد که برای این خصیصه انتخاب میگردد.
کلاً می‌قدرت اعلام‌کرد مقادیر (Value) به عبارتی دستوراتی می‌باشند که درخواست ما‌را کامل شدن می‌نمایند. بر این مبنا در “تگ‌های p را قرمز‌رنگ کن!“؛ رنگ‌ آمیزی تگ‌های p درخواست ما و قرمز‌رنگ کن دستوری میباشد که برای جاری ساختن درخواست، اعلام می‌گردد.

چرا می بایست از CSS به کارگیری کنیم؟
گویش CSS تحت عنوان سنگ بنای پباده سازی در کنار HTML در کلیه افزونه‌ها و وب سایت‌های مو جود در وب وجود داراست که اشخاص متعدد با دقت به نیاز و دانش‌شان از آن منفعت می برند. بیشترین کاربردهای CSS در افزونه‌هایی مانند Animate.js و افزونه‌های مرتبط با منوهای گوناگون میباشد. البته این لهجه محصور به همین جا نمی شود و افزونه‌ها و قطعه کدهای بدون‌پول سوای JS متعددی برای اضافه کردن به کاغذ داراست.

 





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: