زبانهای مناسب برای برنامه نویسی
نوشته شده توسط : علی پور

ورودی اپلیکیشن (Input)
گروه‌ای از داده و شیوه نامه‌ها که با به کارگیری از ابزارهای ورودی در چنگ رایانه (اپلیکیشن) قرار میدهیم.

خروجی اپلیکیشن (Output)
سود‌ی ایفا  طراحی سایت در مشهد محاسبات و اعمال راهبرد‌های یک اپ خروجی آن نرم افزار خواهد بود، این خروجی می تواند به طور یک پیغام، عملیات یا این که حتی ورودی بعدی اپلیکیشن ظواهر خواهد شد.

الگوریتم (Algorithm)
تک تک نرم افزار‌های موفقی که در حوالی خویش میبینید در صدر چندین طرح و ایده بوده‌اند که در قالب الگوریتم پیشرفته و بعد از آن به نرم افزار‌ تبدیل میشوند، فرض نمائید، قصد تایپ کردن اپ‌ای را دارید که زوج یا این که شخص بودن یکی ورودی را تشخیص دهد، الگوریتم این اپلیکیشن به طور ذیل خواهد بود:

آغاز
عدد را اخذ کن
عدد را بر ۲ تقسیم کن
در شرایطی‌که مانده برابر ۰ شد بنویس رقم زوج در غیر این شکل بنویس رقم فرد.
نقطه نهایی
مثالی که با هم ارزیابی کردیم بسیار بسیار بی آلایش بود، البته می بایست بدانید برای تایپ کردن یک اپ‌ی چیره می بایست بتوانید یک الگوریتم مطلوب و با صرفه برای آن بنویسید.

به تیم اوامر بالا الگوریتم گفته میشود، از آن‌جایی که‌این نوع تایپ کردن در آحاد جهان استاندارد وجود ندارد، برای نشانه دادن الگوریتم یک نرم‌افزار از فلوچارت (روندنما) به کارگیری میکنیم، یک فلوچارت گروه‌ای از انواع و تصاویر قراردادی میباشد که روند عمل یک اپلیکیشن را اکران میدهد، برای شناخت بیشتر با مضمون‌ فلوچارت می توانید به فراگیری تبدیل الگوریتم به فلوچارت مراجعه‌نمایید.

متغیر (Variable)
در نرم افزار‌نویسی متغیرها مانند پیاله‌هایی می‌باشند که داده‌های متفاوت در آنها قرار خواهند گرفت، می‌اقتدار در دنیای واقی متغیرهای را به کاسه تشبیه کرد، ظرفی برای حفظ مایعات، ظرفی برای مراقبت خرقه یا این که ظرفی که آن‌را با سیمان مالامال میکنیم، همان گونه که می دانید این ظروف به طور کامل جداازهم از یکدیگر بوده و نمی‌قدرت محتویات آنها‌را با یکدیگر مخلوط کرد.

در نرم افزار‌نویسی این کاسه‌ها متغیر اسم دارا‌هستند و در واقعیت به منزل‌هایی از خاطر اطلاق می شوند که هرکدام برای محافظت نوع خاصی از داده‌ها (Data Type) به عمل میروند، نوعی از متغیرها برای محافظت اعداد به کارگیری میشوند، نوعی دیگر برای حفظ فن‌های متنی به فعالیت می روند، بعضی از آنها برای مراقبت کارکترها گزینه به کارگیری قرار میگیرند و… .

در فراگیری‌های آینده بیشتر با مضمون‌ متغیر و Data Type آشنا خوا هیم شد و به طور عملی با آنان عمل خوا‌هیم کرد.

امر (Statement)
بخوان، اخذ کن، بنویس، به حساب آوردن کن، مقایسه کن.

در اپلیکیشن‌نویسی بدین لغت ها امر یا این که Statement گفته میگردد، هرگاه قصد تایپ کردن یک نرم‌افزار‌ی بدون نقص را داشته باشید به صورت قابل توجهی از امرها استعمال خواهید کرد.

 





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: