6 نکته‌ی مهم برای افزایش کارایی در VS Code
نوشته شده توسط : علی پور


بی شک می‌اقتدار بیان کرد ویرایشگر متن گشوده طراحی سایت  ویژال استودیو یا این که VS Codeا(Visual Studio Code) شایسته ترین ویرایشگر متنی برای اپلیکیشن‌نویسی محسوب میشود. این اپ یکی رقبای نرم‌افزار‌ی Subilime Text و یک نرم‌افزار جاوااسکریپت مبنی بر Electron میباشد (مثل Atom، یکی ویرایشگرهای متنی پرطرفدار). این نرم‌افزار از سرعت بالایی برخوردار‌است و مثل اکثر وقت ها اپلیکیشنهای جاوااسکریپت از ایرادات عملکردی مشقت نمی‌موفقیت.

VS Code در گیت‌هاب به صورت متن‌ گشوده در دسترس میباشد؛ شاید دهه پیش در شرایطی‌که به کسی می‌گفتید مایکروسافت برنامه متن‌ گشوده عرضه نموده است، به شما می خندید. درپی یک سری نکته‌ی مرتبط با Visual Studio Code برای بهبود همت اپلیکیشن‌نویسی ارائه شده‌است.


۱. احاطه بر Command Palette در Vs Code

VS Code هم مثل Sublime Text و ورژن‌ی گذشته آن TextMate، بخشی به اسم Command Palette داراست. به‌مکان به کارگیری از موشواره برای رفتن به منوهای گوناگون، درین قسمت می‌قدرت اوامر متبوع را به‌شکل بی واسطه تایپ کرد.

 

 

با کلید میانبر Ctrl+Shift+P می توانید Command palette را اجرا نمائید. با تایپ فرمان متبوع (به عنوان مثال Close) کل آیتم‌ها در طی حقیقی و واقعی به‌روزرسانی می شوند. برخی دستورات طبقه‌بندی گردیده‌اند (به عنوان مثال File ،Git ،Terminal و ...) این طبقه‌بندی به ارتقاء سرعت اجرای امرها امداد می‌نماید.


2.ارتقا سرعت هنگام بار گذاری شدن پروژه

برای سرعت بخشیدن به اجرای پروژه خویش می‌توانید پروژه را با شرایط فعلی و پکیج های جان دار

بارگذاری نمائید. برای فعالسازی این امکان می‌توانید مسیر ذیل رو دنبال نمائید:

Tools > Options > Project and Solutions

و تیک مورد Restore Solution Explorer project hierarchy state on solution load رو بردارید.

 

 

بیشتر بدانید : 15 افزونه برتر vscode

3. ساخت‌و‌ساز فولدر‌ی Working Project

با کلیک روی Explorer در نوار کنترلی کنار شیت، یک پنل فرعی گشوده میگردد. این پنل فرعی به دو قسمت تقسیم شده‌است: Open Editors (پوشه‌ها و مستنداتی که اینک گشوده می‌باشند) و No Folder Opened.

 

 

 

با کلیک روی Open Folder (به منوی File > Open Folder در نوار منو بروید)، یک فولدر را به دلخواه در سیستم خویش گزینش نمائید. فولدر‌ی انتخابی در VS Code با تیتر پروژه‌ی در اکنون اجرا (Current working project) بار گذاری میشوند و قابلیت و امکان دسترسی به‌تمام فولدر‌ها و زیرپوشه‌ها را آماده می‌نماید و دیگر مورد نیاز وجود ندارد آراسته به File Explorer رجوع کنید.


4. بازنویسی چندین خط به‌شکل یکجا

چنانچه نیاز به درج یا این که حذف چندین مثال‌ی یکسان متنی از مدرک داشته باشید، تنها مورد نیاز میباشد یکسری اشاره‌گر بسازید. می توانید این عمل را با نگه‌داشتن کلید Alt و کلیک روی هر قسمتی از متن انجام دهید. با هر کلیک می‌اقتدار یک اشاره‌گر ساخت و ساز.

 

 

این خصوصیت برای کدهایی مثل HTML اثرگذار میباشد؛ به عنوان مثال می‌اقتدار یک سری مثال از یک کلاس را اضافه کرد یا این که فرمت یک‌سری هایپرلینک را تغییر‌و تحول بخشید.


5. تغییر تحول اسم کل حوادث

ویرایش یک کدام از بعد ها ضروری تایپ کردن و نگه‌داری از یک کد پاک میباشد؛ البته درصورتی‌که بخواهید یک ماژول گسترده یا این که یک دسته‌ی گسترده کد را دستکاری نمایید، فعالیت دشواری میباشد. پس به‌مکان جستجوی صدها فولدر برای تغییر تحول اسم یک متد یا این که متغیر، بگذارید VS Code این عمل را برایتان انجام دهید.

 

 

در صورتی یک متغیر یا این که متد را گزینش فرمایید و بعد از آن کلید F2 را فشار دهید، می توانید اسم آن را بازنویسی فرمایید و بنابراین کل مثال‌های مو جود از اسم متغیر به صورت کلی پروژه تغییر‌و تحول می‌نمایند.

درصورتی که می خواهید تغییر‌و تحول صرفا در پوشه سرازیر اجرا خواهد شد از کلید میانبر Crtl + F2 استعمال فرمائید؛ بنابراین VS Code مجموع مثال‌های فولدر سرازیر را از روش اشاره‌گر اکران میدهد.

6.به کار گیری دوباره از کد ها در Toolbox

بعضی مواقع کد هایی در نرم افزار به طور مکرر می بایست در بخش های متعدد مصرف شود. برای پرهیز از تایپ کردن تکراری کد میتوان کد متبوع رو تعیین و توی پنجره Toolbox رها نمایید. همینطور قابلیت گروهبندی کد ها نیز وجود داراست. در‌حالتی که شما این تب رو در اپلیکیشن خویش مشاهده نمی کنید به آسانی از مسیر view>Toolbox و یا این که همینطور با زدن کلید های ترکیبی CTRl + Alt+X می‌توانید فعال فرمایید.





:: برچسب‌ها: طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: