با Sketch اشنا شوید
نوشته شده توسط : علی پور

 

Sketch از طرز طراحی سایت در مشهد و توسعه و گسترش متن‌گشوده برای دسترسی داده ها و کدهایش استعمال نموده است، به همین ادله یوزرها میتوانند با به کار گیری از sketchtoolbox افزونه های سفارشی برای به کار گیری از این نرم افزار بسازند. نرم‌افزار Sketch به طراح امداد می‌نماید تا هر نوع پباده سازی در هر مورد‌ای، از پباده سازی آیکون تا اپ های موبایل را به‌راحتی اجرا و بسط دهد. در واقع محیطی برای پباده سازی مینیمال بر پایه ی یک فضای نا محدود برای فعالیت با لایه ها در هر سایزی میباشد و شما آزاد می‌باشید تمامی بخش های اپلیکیشن اعم از پنل ها، پالت ها، پنجره ها، منو ها و هر چیز دیگری را در دست گرفتن فرمائید هرچند آسانی به کار گیری از ویژگی ها بارز این اپلیکیشن میباشد ولی یک کدام از قدرتمندترین ابزار ها و سیستم پباده سازی برداری را ارائه می‌دهد.

Sketch App

 

در اینجای نوشته‌علمی می‌خواهیم شما‌را با 11 امکان کلیدی Sketch آشنا کنیم:

رنگ بندی مخصوص

هینه سازی گردیده برای صفحات اکران رتینا و غیر رتینا

متغیرهای بولین برای مخلوط کردن صورت های معمولی به صورت های پیچیده

خروجی خودکار برای رزولوشن های گوناگون در یک بازه

قابلیت و امکان ذخیره و دستکاری پوشه های PDF, EPS و SVG

دارنده ابزارهای منحصر به فرد طراحان قابل انعطاف افزاری ios

دارنده ابزارهای منحصر طراحان وب سایت

دارنده ابزارهای پباده سازی آیکون و وکتور

رابط کاربری بسیار قشنگ با قابلیت و امکان تغییر و تحول منوها

پشتیبانی از گونه های فرمت های تصاویر ، آیکون ها و وکتورها

ابزارهای بی نقص و ماهر

اشکال خودکار ها و فیلترهای رنگی تصویر

دور و بر کاربری ماهر

 

Sketch App

 

Plant Version Control

در سال‌های اخیر نرم افزار‌های نیکی برای طراحان درزمینه در اختیار گرفتن ورژن ساخته‌شده‌است که یکی‌از آن‌ها، Plant میباشد. با به کار گیری از پلنت طراح قادر است به‌راحتی پوشه‌های خویش را مدیر نماید و پباده سازی و واسط گرافیکی استفاده کننده GUI را انجام دهد.

یک کدام از خصوصیت‌های خوب پلنت، ورژن بدون‌پول آن میباشد. در‌صورتی‌که شما هم از آن دسته طراحانی می‌باشید که برهه زمانی برایتان بسیار ارزشمند میباشد، بهتر میباشد برای یک‌توشه هم که گردیده پلنت را آزمون فرمایید.

 

 

plant 

 

Principle

Principle نرم‌افزار ­ایست که ساخت‌و‌ساز کارتون و پباده سازی را برای شما سهل و آسان نموده است. هنگامی که برنامه ای را برای مشتری فراهم می­ فرمائید مشتری علاوه بر پباده سازی فراهم mockup، از شما انتظار ارائه یک کارتن در پباده سازی‌تان را هم داراست. شما به امداد این اپلیکیشن می­ توانید پباده سازی دیده­گیری را از خویش به مکان بگذارید و از ابزارهای خارق العاده آن به کار گیری نمائید و مدیر یک گروه گسترش دهنده را دست بگیرید. همینطور، این اپلیکیشن با صفحه ها رتینا سازگار میباشد که می ­توانید شایسته ترین اجرا را بر روی سیستم برهان مک خویش داشته باشید.

Principle مانند اسکچ، صرفا در دسترس یوزرها مک جای‌دارد البته بدون‌شک از شایسته ترین تجهیزات قابل انعطاف‌افزاری درزمینه ایجاد برنامه خردسالان‌ میباشد. این نرم افزار یک کدام از شایسته ترین راه و روش‌ها برای روح بخشیدن به طراحی سایت یا این که موکاپ شما میباشد.

 

اپلیکیشن Principle با به کار گیری از جدیدترین الگوریتم ­های پباده سازی سه بعدی توانسته میباشد راهی نو برای اشخاص ایده پرداز گشوده نماید. این اپلیکیشن همینطور با رابط کاربری هوشمند خویش امداد می نماید تا طرح های شما در بعد ها و اندازه مطلوب پباده سازی شوند.

بعد از آن­که با اپلیکیشن Adobe XD آشنا شدید، بعضی از قابلیت و امکان های اپلیکیشن Adobe XD را به شما معرفی می­ کنیم:

پباده سازی گرافیکی و شهودی

ابزار فوق العاده برای پیاده سازی طرح های نخستین

پباده سازی مثال های سه بعدی به طور هوشمند

رابط کاربری معمولی و سهل

Principle

 

 

در قضیه مثال سازی دیجیتال قابل انعطاف افزارهای مختلفی وجود دارااست و وقتی که شما می­ خواهید مثال سازی دیجیتال انجام دهید با انبوهی از نرم‌افزار­ ها رو­ به ­رو می­ گردید. در‌حالتی که شما از آن دسته از طراحانی میباشید که از مدت آغاز ایده تا پیاده کردن آن از دور و اطراف دیجیتال به کارگیری می­ فرمائید، بایستی بگوییم که اپلیکیشن Figma مطلوب فعالیت شماست.

Figma اپ‌ای کارکشته برای پباده سازی دیجیتال میباشد که حدوداً مجموع پروسه پباده سازی را پشتیبانی می‌نماید و به شما این قابلیت و امکان را میدهد در گوشه و کنار نرم افزار با دیگرافراد مجموعه همیاری نمائید.

فیگما از سایر رقبای خویش مانند Spaces from file-sharing site Hightail و Wake متمایز میباشد؛ به این دلیل‌که هسته داخلی فیگما یک ابزار دستکاری وکتور میباشد. براین اساس نیازی به پباده سازی در Adobe Illustrator و آن‌گاه وارد کردن آن در فیگما وجود ندارد و طراحان میتوانند بدون واسطه در خویش فیگما به پباده سازی وکتور بپردازند. همینطور فیگما در باطن مرورگر عمل می‌نماید به راحتی با اتصال به Cloud این قابلیت را میدهد که طراحان متعدد هم‌زمان با هم به عمل بر روی یک پروژه بپردازند.

 

اریخچه‌ی این اپلیکیشن بر می شود به هنگامی که WebGL پدیدآمد. تکنولوژی‌ای که به شما اذن می دهد که رندرهای ۲D و ۳D را بدون واسطه در مرورگر و سوای نیاز به پلاگین و ابزاری به انجام برسانید.

 

Figma

 

 

قابل انعطاف افزارهایی که در‌این نوشته‌ی علمی معرفی شد تنی چند از شایسته ترین قابل انعطاف افزارهای موءثر و کاربردی برای طراحان UI و UX است.

با ما همدم باشید

 




:: برچسب‌ها: طراحی سایت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: