چگونه طراح سایت شویم؟ + نقشه راه
نوشته شده توسط : علی پور

چگونه طراح سایت شویم؟ + نقشه راه


رونق کسب و فعالیت اینترنتی، طراحی سایت در مشهد اشخاص متعددی میباشند که دوست دارا هستند روزی طراح سایت شوند. امروزه اکثری از کسب و شغل های سنتی به سمت کسب و شغل های اینترنتی تغییر و تحول مسیر میدهند که بازار کارهایی مثل طراحی وب رونق بیشتری مییابند. البته چه گونه طراح تارنما شویم؟ آیا هر فردی قادر است در این شیوه برنده خواهد شد؟ما درین نوشته‌ی علمی به روش تبدیل شدن به یک طراح وب سایت خوا‌هیم پرداخت.

طراحی وب به واسطه بازار عمل بسیار خوب یک کدام از پرطرفدار ترین شاخه های کامپیوتر و نرم افزار نویسی میباشد. یک طراح وب سایت می‌تواند به راحتی در موسسه ها کامپیوتری که هر روز تعدادشان بیشتر می‌شود استخدام خواهد شد و حتی خیلی شل خیس از سایر رقبا یک کمپانی یا این که استارتاپ فعال سازی نماید. طراحان اینترنت به راحتی می‌توانند وارد فضای فریلنسرینگ شوند و از این‌شیوه درآمد کسب نمایند.

تقسیم بندی ساخت وب سایت
ساخت وب سایت به دو نصیب فرانت اند (front end) و بک اند (back end) تقسیم بندی میگردد. خواسته از فرانت اند بخشی از وبسایت میباشد که استفاده کننده با آن رمز و عمل دارااست و در سیستم وی اجرا میگردد. بک اند هم بخشی از وب سایت میباشد که در سرور اجرا میگردد و وظیفه ارزیابی اطلاعات را بر عهده داراست.

این تقسیم بندی از آنجایی دارای اهمیت میباشد که عموما هر دو قسمت یک وب سایت نمیتواند بوسیله یک نفر پباده سازی خواهد شد. معمولا اشخاصی که خلاقیت هنری و گرافیکی دارا هستند و درواقع نیمکره راست مغزشان فعالتر میباشد بهتر از پس پباده سازی فرانت اند بر میایند. و عده ای که نیمکره راست مغزشان فعالتر میباشد و ذهن تحلیلگر و منطقی دارا‌هستند عشق و علاقه مند به پباده سازی بک اند میباشند.

اما در‌این در بین نرم‌افزار نویس های فول استک هر دو نصیب را به عهده می‌گیرند اما مشخصا بهتر میباشد در یکی بخشها مهارت بیشتری داشته باشیم تا آنکه هر دو قسمت را ضعیفتر جلو ببریم. ولی این تقسیم بندی در معنای غیروابسته کردن این دو نصیب کاملا وجود ندارد و شما تحت عنوان یک طراح وبسایت مجبورید تکنولوژی های هر دوسمت را یادبگیرید زیرا در اکثر پروژه ها به خصوص پروژه های فریلنسرینگ مجبورید کل شغل های یک وبسایت را به تنهایی انجام دهید و این تقسیم بندی بیشتر در فعالیت های تیمی نمود پیدا میکند پس عملکرد نمائید هر دو سمت را خاطر بگیرید اما در شغل های تیمی بخشی را برعهده بگیرید که بضاعت و توان های بیشتری در آن دارید.

اکنون چه‌طور طراح تارنما شویم؟
تکنولوژی ها و گویش های نرم‌افزار نویسی دراین باره بسیار بزرگ میباشند و در‌صورتی‌که شما می خواهید یک طراح وب سایت توانا گردید بهتر میباشد تا حد قابلیت بر کل این تکنولوژی ها مسلط گردید. شما در بالا می بایست از لهجه های HTML5 و css آغاز فرمائید. این دو لهجه در اصل گویش اپ نویسی نیستند و در اصطلاح لهجه تعریف صفحه های اینترنت می باشند. یادگیری این دو گویش بسیار معمولی و شادی بخش میباشد و فقط مشکلی که ممکن میباشد با آن موجه گردید تعدد کدهاست که در‌حالتی که اصولی این گویش هارا یادبگیرید به مشکلی برنمیخورید.(زمان های بدون پول فراگیری بی نقص HTML5 و CSS در وبسایت کدفرند).

در‌صورتی‌که تا قبل از این با لهجه اپلیکیشن نویسی آشنا باشید می دانید که نصیب عمده ای از انرژی که برای یادگیری آن می‌گذارید مرتبط با یادگیری الگوریتم هاست. اما در یادگیری لهجه های html و css توشه مهم بر دوش یادگیری کدهاست.

سفارش شگفت انگیز کدفرند،دسترسی به همه عصر های آموزشی کدفرند فقط با ۹۹ هزار تومان

به همین برهان سوای تمرین زیاد به هیچ وجه به سود نخواهید رسید. بخش اعظمی از افرادی که در صدد یادگیری این گویش ها می باشند تمرین و اجرای پروژه را به فرآیند آخری و بعداز یادگیری بدون نقص این لهجه ها منتقل میکنند که‌این مسئله منجر ضعف یادگیری می‌شود و به زودی مجموع می داند هایشان از خاطر خواهد رفت.

پس از اینکه این دو گویش را حافظه گرفتید نوبت به گویش PHP می‌رسد که زبانی سمت سرور میباشد. این لهجه برخلاف گویش های پیشین لهجه نرم‌افزار نویسی و مبنی بر گویش c است و سینتکس نسبتا مشابهی با c و ++C داراست. هم زمان با یادگیری این لهجه می بایست با سرور و دیتابیس هم شناخت پیدا فرمایید که به هیچ عنوان عمل مشقت وجود ندارد. بعداز اینکه بر این تکنولوژی ها مسلط شدید می‌توانید عمل ساخت سایت را آغاز فرمایید البته یادتان باشد فعالیت مجموع نشده میباشد.(عصر فراگیری اپ نویسی php و عصر فراگیری پروژه محور php).

در مرحله آنگاه می بایست گویش JavaScript را حافظه بگیرید که برای داینامیک خیس شدن فرانت اند به عمل میرود. یادگیری این گویش بسیار معمولی خیس از PHP میباشد و می‌توانید تخت گاز این فعالیت را انجام دهید. مرحله آن‌گاه نوبت یادگرفتن کادر ورک های طراحی وب سایت میباشد که فعالیت شمارا برای ساخت وب سایت آسانتر میکنند. از تعدادشان نترسید زیرا یادگیری آن‌ها زیاد دشوار وجود ندارد و لزومی ندارد تمامی آنهارا بلد باشید البته یادگیری هر کدامشان کارتان را در پروژه ها آسانتر میکند.

bootstrap
JQuery
Laravel
cake PHP
reactJS
NodeJS
ASP.NET
Vue.JS
همگی کادر ورک های اشاره گردیده در صدر در سایت کدفرند درس دادن و فراهم گردیده اند تا شما به آسانی استارت فرمائید به یادگیری طراحی وب

در انتها در صورتی‌که به گویش اپ نویسی پایتون عشق مند میباشید قطعا نگاهی به قاب ورک های django و Flask بیندازید. ضمنا یادگیری seo را هم فراموش نکنید. شما تحت عنوان یک طراح تارنما می بایست حواستان به مقام سایتتان در گوگل باشد!(زمان فراگیری نرم افزار پایتون و جنگو و به زودی Flask در کدفرند).





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: