تفاوت بین سایت و وب سایت در چیست؟
نوشته شده توسط : علی پور


۵
تفاوت در میان تارنما و سایت ،دو کلمه و واژه‌ای که‌این ایام کلیه جا به گوش می‌رسند، طراحی سایت در مشهد برای برخی از یوزرها پرسش میباشد. بخش اعظمی از کسب‌وکارهای کوچک و گسترده یک تارنما یا این که سایت برای معرفی یا این که فروش تولیدات و سرویس ها خویش دارا‌هستند. این کلمه‌ها اکثر زمان ها به مکان هم به عمل می روند ولی تفاوت در بین آنها در چه می‌باشد؟

تفاوت فی مابین تارنما و وبسایت در لغت
وب سایت (site) در گویش انگلیسی به معنای یک محل یا این که وضعیت مکانی به فعالیت می‌رود. در فارسی نیز گهگاه تارنما را به معنای شرایط مکانی یا این که مقر به عمل می بریم (به عنوان مثال وب سایت موشکی) البته زمانی کلمه و واژه تارنما را به تنهایی می‌شنویم، معنی وب سایت اینترنتی را برداشت میکنیم. در واقع کاربرد ما از کلمه و واژه تارنما در دنیای مجازی یک نادرست مصطلح میباشد.

وبسایت (website) معنای مقر اینترنتی میدهد. معنایی که ما از واژه و کلمه وبسایت برداشت می کنیم در واقعیت معنای کلمه و واژه وبسایت میباشد. سایت یعنی محلی در کانال وب. در‌حالتی که وب را تحت عنوان یک شهر در لحاظ بگیریم، سایت‌ها منزل‌های آن شهر می‌باشند. منزل‌هایی متشکل از یکسری اتاق که از روش یک نشانی به آن می‌رسیم. در غایت قادر خواهیم بود سایت را این سیرتکامل تعریف و تمجید کنیم:

«وبسایت تیم‌ای از صفحه های به هم پیوسته میباشد که از روش یک نشانی اینترنتی قابل دسترسی می‌باشند؛ صفحاتی که مشتمل بر متن، تصویر، قالب‌های متعدد و … می شوند.»

بیشتر بخوانید : وب سایت ماهر
اولیه تارنما تاریخ، در سال ۱۹۸۹ به وسیله گروه برنرز لی پروفسور دانشکده ام آی تی پباده سازی شد. از آن تاریخ، تارنما‌ها هر روز توسعه یافته‌خیس شدند و فعلا از دید خصوصیت‌های فنی و کارکرد، به اشکال مختلفی تقسیم میشوند.

با اعتنا به نکات بالا، تفاوت دربین وب سایت و سایت معین شد. واژه و کلمه‌های وبسایت و تارنما، در فارسی و وقتی که سخن از وب باشد، تفاوتی ندارند و به مکان هم به فعالیت میروند.

وبسایت و وبسایت در لغت چه تفاوتی دارا‌هستند؟
وب سایت (site) در گویش انگلیسی به معنای یک محل یا این که وضعیت مکانی به عمل می‌رود. می‌اقتدار بیان کرد کاربرد ما از واژه و کلمه تارنما در دنیای مجازی یک خطا مصطلح میباشد و اصولا تارنما (website) معنای مقر اینترنتی میدهد.





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: