نوشته شده توسط : علی پور


طراحی وب سایت
برای شناخت بیشتر با فراگیری طراحی وب داده ها خوب و مفیدی طراحی سایت در مشهد در رابطه اصطلاحات طراحی وب سایت در دست شما قرار می‌دهیم.این اصطلاحات به شما یاری می نمایند تا بتوانید شل خیس به جواب سوالهای خویش در موضوع طراحی وب برسید.
شایسته ترین مدرس برای یادگیری ساخت وب سایت خویش شما می باشید. ابتدایی ترین کاری که می بایست انجام دهید استارت گویش اپ نویسیhtml میباشد.شما نوشته ی علمی ای آموزشی مرتبط با این لهجه را میتوانید در ساخت سایت -گویش html چه میباشد؟ مطالعه بفرمایید.

 

در یادگرفتن طراحی وب با اصطلاحات ساخت وب سایت ابتدایی ترین چیزهایی که بایستی بدانید را برای شما قرار داده ایم.

دامنه (Domain)
دامنه یا این که دامین به عبارتی اسم یا این که نشانی تارنما میباشد که با پسوند های گوناگون میتوان آن را برای تارنما تثبیت نمود. دارای اسم و رسم ترین پسوند دربین المللی .com و معروفترین پسوند اهل ایران .ir میباشد که برای سایتها با هر موضوعی قابل قرار دادن میباشد.

هاست (Host)
میزبانی اینترنت سرویسی میباشد که به سازمانها و اشخاص اذن می‌دهد یک تارنما یا این که کاغذ اینترنت را به وب ارسال نمایند.وقتی که یوزرها وب می‌خواهند سایت شما‌را ببینند، تمامی ی آنان بایستی نشانی وبسایت یا این که دامنه شمارا در مرورگر خویش تایپ فرمائید.وبسایت ها در رایانه های خاص به اسم سرور ها ذخیره می گردند.آن گاه کامپیوتر آن‌ها به سرور شما پیوند میخورد و صفحه ها اینترنت شما از روش مرورگر به آنان تحویل شود.

اینترنت سرور (web server)
یک اینترنت سرور نرم‌افزار(اپلیکیشن) ای میباشد که با به کار گیری از HTTP (پروتکل انتقال ابرمتن) برای جواب به درخواست یوزرها که ورقه خاصی از تارنما را تقاضا می نمایند.

ورقه اینترنت (Web Page)
نوشته و عکس هایی که در وبسایت رویت میگردد درواقع در صفحه ها اینترنت قابل دسترسی میباشد، به این ترتیب همگی محتویات قابل دسترسی در یک کاغذ اینترنت قرار می‌گیرد.

سایت (Web Site)
یکی‌از مطرح ترین اصطلاحات طراحی وب سایت “سایت” میباشد. که به تیم ای از صفحه ها اینترنت مربوط به یکدیگر را که گروه ای از فایلها را در قالب عکس، متن، فیلم، صوت و… در مشت مخاطب قرار می‌دهد گفته می شود و بوسیله نشانی مخصوصی که به عبارتی دامنه می باشد قابل دسترسی میباشد.

اچ تی ام ال (HTML)
HTML مخفف HyperText Markup Language میباشد و گویش اینترنت میباشد.به عبارت معمولی، HTML یک خط مش را برای طراح اینترنت میباشد که به مرورگر اینترنت خویش بگویید که چه گونه به قطعه کد درج شده را اجرا و اکران دهد.HTML دربردارنده چندین تگ های متفاوت میباشد که به طراح اذن می‌دهد که محتوای خویش را به صورت معنایی دارای اسم و رسم نماید تا گزاره ها به طور نسخه برداری متن معلوم شوند، در حالی که تصاویر تحت عنوان تصاویر وارد میگردند و غیره.

 

صفحه های اثبات (Static Page)
صفحه های اثبات یا این که صفحه ها استاتیک در واقع از قابلیت و امکان های ابتدایی گویش اچ تی ام ال سود می برد. این صفحه های هیچ پویایی ندارد و برای هر تغییر و تحول در آن باید صفحه های اچ تی ام ال را تغییر تحول داده و در تارنما آپلود نمود.

صفحه های پویا (Dynamic Page)
صفحه ها پویا و یا این که به عبارتی داینامیک همانگونه که از نام آن معین میباشد امکان تغییر‌و تحول محتویات در آن وجود داراست و مغایر صفحه های اثبات برای تولید تغییر تحول در آن نیازی به آپلود مجدد صفحه ها در وب سایت وجود ندارد. با نرم افزار نویسی این صفحه های را هوشمند پباده سازی میکنند و امکان کاوش در وب سایت صرفا بوسیله نرم افزار نویسی در صفحه ها پویا قابل اجرا میباشد.

برگه مهم (Home Page)
همان گونه که از از نام ورقه مهم معلوم میباشد، درصورتی که که صرفا اسم دامین در مرورگر فراخوانی خواهد شد، اولی شیت ای میباشد که در یک وب سایت قابل رویت میباشد. ورقه اساسی تارنما میباسیت طوری پباده سازی گرافیک داشته باشد که مشخص و معلوم کننده زمینه آن وبسایت باشد.

آدرس اینترنت (URL)
یک کدام از دیگر از اصطلاحات طراحی وب سایت URL میباشد که مخفف لغات Uniform Resource Locator به معنای آدرس اینترنت میباشد و به نشانی یک منبع در دنیای وب گفته می شود. این منبع می‌تواند نشانی کاغذ یک وب سایت و یا این که نشانی یک پوشه باشد.

وبسایت مکان نما (Flash Site)
وب سایت نشانه گر و یا این که اشاره گر وب سایت به سایتی گفته می‌گردد که دربخش های متعددی از آن و یا این که به طور کلی صفحه های وبسایت از برنامه کودک های خاص مستعمل باشد. این انیمیش ها “پیکان” نامیده می گردند و بوسیله نرم‌افزار های خاصی ساخت و ساز می گردد.

پی اچ پی (PHP)
پی اچ پی یک گویش نرم افزار نویسی میباشد که بسته به مسئله و محتوای تارنما و نیازی مشتری اپ نویسی متفاوتی داراست. گویش پی اچ پی “گویش گشوده” و یا این که “اپن سورس – “Open Source نامیده می شود. به این مضمون‌ که اپلیکیشن نویسی آن قابل رویت میباشد.

 

ای اس پی (ASP)
ASP.NET یک پلت فرم توسعه و گسترش اینترنت میباشد که یک سبک اپلیکیشن نویسی، یک زیرساخت قابل انعطاف افزاری جامع و سرویس ها گوناگون مایحتاج برای ساخت و ساز اپ های کاربردی توانمند اینترنت برای کامپیوتر و همینطور دستگاه های موبایل را آماده می نماید.
ASP.NET در ابتدا از پروتکل HTTP فعالیت می نماید و از اوامر HTTP و سیاست ها برای تهیه رابطه دو جانبه و همیاری دو طرفه مرورگر به سرور به کارگیری می نماید. ASP.NET بخشی از پلت فرم مایکروسافت دات نت میباشد.
اپلیکیشن های ASP.NET کدهای کامپایل گردیده، با به کار گیری از اجزای قابل بسط و قابل به کارگیری دوباره یا این که شی ها جان دار در چارچوب .Net، نوشته میگردند. با این کد میتوانید از کل سلسله مراتب کلاسها .NET به کارگیری فرمائید.کدهای اپ ASP.NET می‌توانند در هرکدام از لهجه های تحت نوشته شوند:

C #

Visual Basic.Net

Jscript

J #

ASP.NET برای ساخت‌و‌ساز نرم افزار های کاربردی زیر اینترنت مبنی بر داده های تعاملی بر روی وب به کارگیری میشود. این دربرگیرنده تعداد متعددی در اختیار گرفتن به عنوان مثال باکس های متن، دکمه ها و برچسب ها برای گردآوری، تنظیمات و مدیر کد برای ساخت و ساز صفحه ها HTML میباشد.





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: