۶ قدم برای تبدیل شدن به یک طراح UI و UX
نوشته شده توسط : علی پور

۶ قدم برای تبدیل شدن به یک طراح UI و UX

۱- یادگیری اصول پباده سازی

در پباده سازی دو نکته بسیار دارای اهمیت میباشد: تجهیزات و جزئیات! طراحی سایت در مشهد تجهیزات یوزرها را به سمت فرآورده یا این که اینترنت‌تارنما شما می‌کشاند. جزئیات و ظواهر، آنان را جذب می‌نماید و نگه میدارد. برای اینکه بتوانید مهارت‌های موردنیاز پباده سازی رابط کاربری را کسب نمایید، نخست بایستی با اصول آن شناخت داشته باشید. اصول پباده سازی دربرگیرنده موردها پایین میباشد:

 

ساختار: رابط کاربری می بایست یک سبک اثبات، هدفمند و کاربردی داشته باشد که مخاطب بتواند به‌راحتی و سریع آن را ادراک کرده و جذب خواهد شد.

آسانی و قابلیت و امکان چشم شدن: رابط کاربری درعین حالا که بایستی بی آلایش و انعطافپذیر باشد، بتواند کلیه داده ها و آیتم‌های موردنیاز برای انجام شدن هر فعالیتی را در مشت مخاطب قرار دهد سوای آنکه بخواهد داده ها غیر ضروری را ارائه دهد. همینطور بایستی بتواند هزینه اشتباهات و مشکلات احتمالی را کم کند.

اصول رنگ، کنتراست و تایپوگرافی: یک طراح رابط کابری بایستی با واژگان رنگ، اصول و روانشناسی آن آشنا باشد. همینطور با به کار گیری از کنترانست، داده ها را سازماندهی نماید. از اصول تایپوگرافی در گزینش فونت و سایز متن با خبر باشد.

۲- یادگیری اصول تجربه کاربری

هر فردی در پباده سازی تجربه کاربری می بایست روند مراحل و تولید یک پروژه را فهم کرده و به‌عمل گیرد.

 

تحقیق: گام اولیه و مهم برای آغاز هر روند پباده سازی تحقیق میباشد. درین مرحله غرض، شناخت با پروژه و آشنایی تجهیزات و نیازهاست. عمل‌هایی که در‌این مرحله انجام میگیرد دربرگیرنده: آشنایی یوزرها،‌ آنالیز حریف‌ها، محاسبه مارکت، آنالیز نیازها، تحلیل معضل‌ها و … می باشد.

چک: پباده سازی برای حل زمینه به‌فعالیت میرود. برای اینکه بتوانیم چاره خیر ارائه دهیم در آغاز می بایست زمینه را به ‌صحت شعور کنیم. متدهایی که در‌این مرحله به ‌فعالیت می‌رود عبارت ‌میباشد ‌از: ساخت و ساز نقشه مسیر استفاده کننده، تبدیل هدف ها به متن، استوری بورد، یوزرفلو و … .

ایجاد: براساس نتایجی که از دو مرحله‌ی گذشته بدست میاید، در‌این مراحل پباده سازی انجام میگیرد که ممکن میباشد یکسری دفعه تکرار گردد تا به سود دلخواه رسد. کارهایی که دراین مرحله انجام میگیرد: اسکیس، وایرفریم، پباده سازی کامپوننت‌ها و…

بسط: درین مرحله، گروه فنی فرآیند‌ی توسعه و گسترش‌ی پباده سازی را استارت می‌نمایند. بهتر میباشد طراح رابط کاربری همچنان در‌این مرحله حضور داشته باشد، زیرا در حین توسعه و گسترش گهگاه مورد نیاز میباشد تغییرات جزئی در طرح داده خواهد شد. عمل‌هایی که در‌این مرحله شکل می‌پذیرد: توسعه و گسترش‌ی فرانت‌اند و بک‌اند

آزمایش: پس از مهیا شدن طرح‌ها، به مرحله آزمایش پروژه می‌رسیم. آزمایش‌هایی که دراین مرحله انجام میگیرد عبارتند از: آزمایش کاربرد پذیری، چک متریک‌ها، تهیه و تنظیم گزارش‌ها و نظرسنجی از یوزرها

مهم ترین نکته‌ای که می بایست بدانید اینست که درین روند مسائل متعددی حادثه میفتد که برای حل آن ها بایستی آمادگی مورد نیاز را داشته باشید و بدانید این پروسه تکرارشدنی و مدام فعال میباشد.

 




:: برچسب‌ها: طراحی سایت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: