نکات مهم در انتخاب نام سایت
نوشته شده توسط : علی پور


تثبیت دامنه خوب ظرایفی داراست که بی‌توجهی به آنان قادر است به نام و نشان آنلاین شما ضربه بزند. طراحی سایت در مشهد  اسم دامنه (Domain Name) همچون لوگو و مارک یک کمپانی میباشد که در صورتی‌که صحیح تعیین گردد عموم آن را برای معرفی متاع خاص خواهند آشنایی و در جذب مشتری آنلاین و بازاریابی غالب بسیار مؤثر خواهد بود.

تعیین اسم پرمعنا برای وبسایت یکی‌از مهم‌ترین روند داشتن تارنما می‌باشد. گزینش اسم دامین معمولی، کاربرپسند، مختصر، به یادماندنی بسیار اصلی بوده و همینطور در سکو بندی حاصل جستجوی گوگل نیز تاثیر گذار می‌باشد.

موارد ذیل میتواند در انتخاب شایسته ترین اسم دامنه به شما یاری دهد:

 

نکاتی چندین درباره با تعیین اسم دامنه:

- در گزینش اسم دامنه اعتنا فرمایید که هرچه بی آلایش خیس و کوتاهتر باشد، قابلیت و امکان یاد‌آوری آن بوسیله افراد و شرکتهای بیشتر میباشد.

- ترجیحا از اعداد و خط تیره در دامنه های حقوقی و تجاری استعمال نکنید.

- دامنه باید مربوط به اسم کمپانی بوده و گویای نوع کار کمپانی باشد. بطور نمونه از تثبیت دامین هایی همگانی نظیر cars.ir اجتناب نمائید.

- بهتر میباشد اسم دامنه مخفف اسم کمپانی اما در عین اکنون معنادار و قابل تلفظ باشد.

- تعیین اسم مطلوب ضمن اینکه سبب ساز می گردد، یوزرها تا برهه زمانی ها آن را در خیال داشته باشند، استعمال از متساوی های انگلیسی نوع عمل کمپانی نیز سبب بالارفتن درجه وبسایت شما در موتور های کاوش می گردد. بطور نمونه به کار گیری از tajanhost.com بجای tajanmizbaniweb.com .

 

 

 

- مطلقا دامنه خویش را در شرکتهای سرویس ها تثبیت‌کننده‌های دارای اعتبار و به اسم خودتان و یا این که کمپانی تثبیت فرمائید.

- پسوندهای گوناگون را بخرید تا از برندتان مراقبت نمائید. به کار گیری از یک سری پسوند علاوه بر اینکه کسب و فعالیت شما‌را مطمئن خیس و قابل اعتمادتر در حیث یوزرها می کند، از سو به کارگیری سایرین نیز می کاهد. اکثری از رقبا ممکن میباشد در صدد دزدیدن محبوبیت کمپانی شما برآمده و لذا از پسوندهای دیگر دامنه شما به کارگیری نمایند. بطور نمونه شما دامنه tajanweb.com را دارید البته دامنه tajanweb.ir به اسم فرد یا این که کمپانی دیگری البته با حوزه کار شبیه کمپانی شما باشد.

- اگر که وسع مالی نیکی دارید، بهتر میباشد نسبت به تثبیت دامنه های شبیه نیز مبادرت کنید. این گزینه منجر میگردد در شکل تایپ نادرست دامنه بازهم وب سایت شما ارجاع داده گردد. بطور نمونه تثبیت هم‌زمان tajanweb.ir و tazhanweb.com

- از پسوند مطلوب برای تثبیت دامنه به کارگیری فرمایید. بهتر میباشد پسوند های مطلوب نوع عمل کمپانی برای وب سایت گزینش فرمایید. بطور نمونه بعضی از پسوندها و کاربرد آن ها در پی آمده میباشد:

- Co : مطلوب برای ارگان ها و شرکتها و تجارتها

- info : سایتهای خبری و آگهی

- net : سایتهای فنی و زیرساختهای وب

- org : مطلوب برای نهادهای غیرتجاری و غیرانتفاعی

- biz : مطلوب برای سایتهای تجارت الکترونیکی

- me : مطلوب برای بلاگ، رزومه و یا این که سایتهای فردی

 

قوانين پسوند دامين ها:

پسوند های متفاوت دامنه قانون ها خاص خویش را دارا هستند. هنگام تثبیت دامنه اعتنا به مقررات آن بسیار اصلی هست بعضا از پسوند ها نیاز به مدارک خاص داشته و یا این که نیاز به وضعیت ویژه ای داراست که در تحت مهم‌ترین آن‌ها آورده گردیده اند:

 

قوانين دامين هاي بين الملل نظير com،org، netو... :

دست کم ارتفاع دامين 3 کلام و حداکثر 63 کلام مي باشد.
صرفا به کارگیری از حروف و ارقام و خط تیره (-) مجاز مي باشد.
اسم دامنه نمی‌تواند با یک خط تیره استارت ویا خاتمه یابد.
اسم دامنه‌ها به حروف گسترده و کوچک آلرژی ندارند و عموماً با حروف کوچک نوشته می گردند.
هم‌چنین لزومی ندارد اسم دامنه به حروف لاتین باشد.


قوانين تثبیت دامين ir:

دست‌کم ارتفاع دامين 3 صحبت و حداکثر 63 کلام مي باشد.
صرفا به کارگیری از حروف و ارقام و علامت (-) مجاز مي باشد.
در شکل تمايل به نام نویسی دامين ها با مضمون‌ مذهبي جواز کتبي وزارت پند آیتم نياز میباشد .
تثبیت دامين هايي که تداعي کننده فعاليت هاي غيرقانوني و اعمال مغاير با قوانين به کلي ممنوع مي باشد.
تثبیت دامين با اسم پسوند هاي عمومي مانند aero, arpa, biz, com, coop, edu, gov, info, int, mil, museum, name, net, org ,pro ممنوع مي باشد.
تثبیت دامين با اسم هاي مربوط به اينترنت ممنوع مي باشد.
تثبیت دامين با نامهاي ايران، اسامي استانها، شهرستان ها و شهرها و کد آن‌ها ممنوع مي باشد.
تثبیت دامين با اسامي ملي مانند اسم مشاهير، اماکن عمومي و وقايع ملي فقط با جواز وزارت ارشادوراهنمایی مجاز مي باشد.
ارائه نشانی دقيق پستي و کد پستي 10 رقمي جهت تثبیت دامين الزامي مي باشد.


قوانين تثبیت دامين .co.ir:
کليه قوانين نوشته شده در نصیب دامين ir. درستگو مي باشد اين دامين منحصر به فرد شرکتهاي تجاري تثبیت گردیده بوده و ارائه کپي خبر نامه رسمي کمپانی الزامي مي باشد.


قوانين تثبیت دامين .net.ir:
کليه قوانين نوشته شده در قسمت دامين ir. درستگو مي باشد اين دامين اختصاصی شرکتهاي ارائه دهنده سرویس ها کانال و ISP ها بوده و ارائه کپي جواز ISP الزامي مي باشد.


قوانين تثبیت دامين .org.ir:

کليه قوانين نوشته شده در قسمت دامين ir. درستگو مي باشد اين دامين منحصربه‌فرد شرکتهاي غير انتفاعي، انجمن هاي علمي، شرکتهای بين المللي تثبیت گردیده و ... بوده و ارائه کپي خبر نامه رسمي موسسه الزامي مي باشد.


قوانين تثبیت دامين .ac.ir:
کليه قوانين نوشته شده در قسمت دامين ir. راست گو مي باشد اين دامين منحصر موسسه ها فراگیری عالي داراي جواز وزارت علم ها، وزارت بهداشت، مجلس شوراي اسلامي، شوراي عالي انقلاب فرهنگي بوده و ارائه کپي جواز ذکر شده الزامي مي باشد.


قوانين تثبیت دامين .sch.ir:
کليه قوانين نوشته شده در نصیب دامين ir. راست گو مي باشد اين دامين منحصر به فرد مدرسه ها، شرکت ها آموزشي داراي جواز وزارت یادگرفتن و رشد بوده و ارائه کپي جواز نام برده و درخواست کتبي در سربرگ موسسه الزامي مي باشد.


قوانين تثبیت دامين .gov.ir:
کليه قوانين نوشته شده در قسمت دامين ir. راست گو مي باشد اين دامين اختصاصی قسمت هاي اجرايي شرکت های و وزارتخانه هاي جمهوري اسلامي بوده و ارائه درخواست کتبي در سربرگ موسسه الزامي مي باشد.


قوانين تثبیت دامين .id.ir:
کليه قوانين درج شده در قسمت دامين ir. راست گو مي باشد اين دامين منحصر به فرد افراد حقيقي تابع مرزو بوم ايران بوده و ارائه تصوير شناسنامه متقاضي الزامي مي باشد.





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: