خصوصیت‌ و مزیت‌های لهجه اپ‌نویسی PHP
نوشته شده توسط : علی پور


خصوصیت‌ و مزیت‌های لهجه اپ‌نویسی PHP

مفسری
این گویش اپلیکیشن‌نویسی یک گویش مفسری میباشد. یعنی کدها به طور خط به خط به طراحی سایت در مشهد   وسیله مفسر (interpreter) تعبیروتفسیر و اجرا می شوند. لهجه‌های مفسری برخلاف لهجه‌های کامپایلری می‌باشند و هر یک مزیت و معایب خویش را دارا‌هستند که بهتر میباشد برای داده ها بیشتر به نوشته‌علمی‌ی تحت رجوع‌نمایید.

تفاوت گویش مفسری و کامپایلری

شی گرا
این لهجه از ورژن‌ی ۵ به بعداز شی‌گرایی پشتیبانی می‌نماید. نرم‌افزار‌نویسی شی‌گرایی برخلاف شیوه‌های روش‌ای می باشند. در نحوه‌های راه‌ای کد شما خط به خط و به ترتیب از بالا به ذیل اجرا می شوند.
طرز شی‌گرایی منجر می شود با تعریف و تمجید گونه های کلاس و شی ناچار به چندباره نویسی کدها نباشید. بتوانید کدهای درج شده را در پروژه‌های دیگر هم به کار گیری فرمائید وسرعت کدنویسی را بالا ببرید.
اما تعیین نحوه تایپ کردن کد به مدل شیوه‌ای و شی گرا بوسیله خویش شما انتخاب میشود و اجباری در آن وجود ندارد.

مولتی پلتفرم
یکی مزیت‌های گویش php‌ این میباشد که می اقتدار آن را روی ویندوز، لینوکس، مکینتاش و.. اجرا کرد و در این باره محدودیتی برای شما ساخت و ساز نخواهد کرد.

پشتیبانی از دیتابیس‌ها
این گویش از بیشتر مقر‌داده‌های پر اسم و رسم پشتیبانی می‌نماید. شما حین عمل با php‌ میتوانید از mysql Oracle ،mangoDB، و… استعمال نمایید.

یادگیری سهل و آسان
گویش php یک گویش نرم افزار‌نویسی سطح بالاست که بخش اعظمی از اوامر آن مشابه جملا‌ت گویش انگلیسی می‌باشند. این لهجه منابع متعددی برای یادگیری دارااست و انجمن‌های مختلفی برای رفع ایرادات نرم‌افزار‌نویسان ساخته شده است.
جامع‌ترین منبع یادگیری این گویش هم اینترنت‌وبسایت php.net میباشد که در‌حالتی که به لهجه انگلیسی مسلط باشید بسیار آموزنده خواهد بود.


آنالیز یک مثال کد از PHP
در صورتی به‌این گویش عشق و علاقه پیدا کرده باشید و جواب پرسش نخستین یعنی PHP چه چیزی است را اخذ کرده باشید، احتمالاً دوست دارید طرز‌ی تایپ کردن کدهای PHP را هم مشاهده کنید. برای تایپ کردن کدهای PHP کافیست قطعه کد مدنظر خویش را در فولدر HTML بنویسید و فرمت فولدر را از html. به php. تغییر‌و تحول دهید.
همینطور برای اجرای کدهای php در سیستم به طور لوکال نیاز به یک سرور مجازی دارید که می توانید برای اجرای آن از اپ Xampp یاری بگیرید.

معرفی اپلیکیشن xampp و نحوه نصب آن

خب پس از تولید فولدر نخستین و نصب برنامه مایحتاج کافیست کدی مانند کد پایین را بنویسید و خروجی شبیه‌ی تصویر ذیل در مرورگر اخذ فرمایید.


اجرای اولی کد php
در تصویر بالا یک مدرک html ساخت‌و‌ساز گردیده و در آن یک خط کد php‌ درج شده میباشد که درخواست اکران عبارت hello world را در یک تگ p می دهد.


خب درصورتی که شما هم عشق‌مند شدید که‌این لهجه زیر اینترنت را بیاموزید ولی نمی‌دانید از کجا آغاز نمائید ما به شما نقشه رویکرد بسط‌دهندگان اینترنت را سفارش میکنیم. درین نوشته‌ی‌علمی مقصود اساسی جواب به پرسش ” PHP چه میباشد ” بود. در نوشته‌علمی‌ی تحت کاربردهای دیگر این گویش را بخوانید.





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: