مطالعه ظریف منابع آموزشی برنامه نویسی اینترنت با پایتون
نوشته شده توسط : علی پور

پلتفرم Pyramid

پلتفرم Pyramid یکی انعطاف‌پذیرترین پلتفرم‌های توسعه و گسترش ذیل اینترنت محسوب میشود و همانند پلتفرم Django، با انگیزه ساختن برنامه‌های کاربردی زیر اینترنت در بعدها میانگین تا وسیع پباده سازی شده‌است. برنامه‌نویسان و گسترش‌دهندگان ذیل اینترنت، وقتی به سراغ پلتفرم Pyramid  طراحی سایت در مشهد می روند که شم نمایند استعمال از Django، سبب ساز ارتقا مصرف یاد و اقتدار پردازشی لازم برای اجرای برنامه‌های ذیل اینترنت می شود.

 

پلتفرم Pyramid، مغایر پلتفرم Django، برنامه‌نویس را ناچار به به کارگیری از یک رویه‌عمل یک پارچه متشکل از کلیه خصوصیت‌ها، جهت بسط برنامه کاربردی ذیل اینترنت نمی‌نماید. در قبال، گروه‌ای از مؤلفه‌های برنامه‌نویسی در مشت استفاده کننده و برنامه‌نویس قرار می دهد. چنین رویکردی در بسط برنامه‌های کاربردی زیر اینترنت به برنامه‌نویسان و توسعه و گسترش‌دهندگان اذن میدهد تا مؤلفه‌ها و امکان‌هایی را در برنامه پایین اینترنت خویش تعبیه نمایند که برای توسعه و گسترش برنامه کاربردی مایحتاج باشند؛ تجهیزات مازاد و غیر ضروری در برنامه کاربردی قرار داده نمیشود.

 

در پلتفرم Pyramid، فقط خصوصیت‌های ابتدایی برنامه‌نویسی اینترنت نظیر مسیریابی و احراز نام‌و‌نشان در مشت یوزرها قرار داده می‌گردد و تجهیزات توسعه یافته‌خیس دیگر نظیر اتصال به مقر داده برای گسترش برنامه‌‎های کاربردی پایین اینترنت در حیث گرفته نشده میباشد. با این حالا، این قابلیت برای برنامه‌نویسان مهیا شده‌است تا از روش کتابخانه‌ها و ماژول‌های فرنگی، خصوصیت‌هایی نظیر اتصال به مقر داده و مثال‌سازی یا این که قالب‌سازی را در برنامه‌های کاربردی پایین اینترنت خویش مدیر کنند.

 

 

 

پلتفرم Flask

جدیدترین پلتفرم گسترش و برنامه نویسی اینترنت با پایتون محسوب میشود. خلاف پلتفرم‌های Pyramid و Django، ابزار Flask یک «ریزپلتفرم» (MicroFramework) برای توسعه و گسترش برنامه‌های کاربردی پایین اینترنت محسوب میشود. به این ترتیب، برای پباده سازی و ساختن برنامه‌های کاربردی زیر اینترنت در بعدها کوچک ایده‌آل میباشد.

 

اگرچه پلتفرم Flask، ابزار بسیار جدیدی در حوزه برنامه نویسی اینترنت با پایتون به حساب می آید البته با این اکنون، بعضا از خصوصیت‌های پررنگ دیگر پلتفرم‌های گسترش زیر اینترنت را در خویش یک پارچه نموده است. این پلتفرم از روش ارائه تجهیزات و امکان‌هایی نظیر unit testing و «سرورهای گسترش داخلی» (Built-in Development Server)، قابلیت و امکان ساختن و گسترش برنامه‌های کاربردی ذیل اینترنت قابل اطمینان و کارآمد را به بسط‌دهندگان و برنامه‌نویسان میدهد.

 

 

 

نکاتی در زمینه‌ی برنامه نویسی اینترنت با پایتون

درین بخش، نکات مفیدی جهت برنامه نویسی اینترنت با پایتون و توسعه و گسترش برنامه‌های کاربردی، به ویژه برای برنامه‌نویسان تازه کار ارائه خواهد شد.

 

یادگیری پایتون و HTML

پیش از اینکه از پلتفرم‌های معرفی گردیده برای گسترش برنامه‌های کاربردی ذیل اینترنت استعمال شود، نیاز میباشد تا استفاده کننده یا این که برنامه‌نویس تازه کار با مقدمات برنامه‌نویسی پایتون آشنا و ساختارهای برنامه‌نویسی در‌این لهجه حافظه گرفته شود. بعد از اینکه استفاده کننده یا این که برنامه‌نویس، با گویش پایتون و توان برنامه‌نویسی آن آشنا شد، شعور بی نقص‌خیس و بهتری از اصول لازم برای پیاده‌سازی پروژه قابل انعطاف‌افزاری پیدا خواهد کرد.

 

یکی نکات مهم درباره‌ی برنامه نویسی اینترنت با پایتون یا این که دیگر لهجه‌‌های برنامه‌نویسی، فراهم کردن علم کافی در زمینه ی لهجه‌های HTML و «جاوا اسکریپت» (JavaScript | JS) میباشد. رویکردهای امروزی گسترش برنامه‎‌های کاربردی زیر اینترنت، سوای داشتن علم کافی در خصوص این دو گویش، پیروز و قابلیت‌پذیر نخواهند بود.

 

مطالعه ظریف منابع آموزشی برنامه نویسی اینترنت با پایتون

از آنجایی که چیره پلتفرم‌های توسعه و گسترش اینترنت نظیر Django، بر پایه ی معماری MVC (یا این که Model, View and Controller) می باشند و Flask نیز از «موتور مثال‌سازی یا این که قالب‌سازی» (Templating Engine) به اسم Jinja2، جهت تضمین کارایی باصرفه برنامه‌های کاربردی زیر اینترنت استعمال میکند، شناخت با روش کارایی این معماری‌ها، نقش مهمی در آشنایی بهتر پروژه‌های ذیل اینترنت و برد متعاقب آنان خواهد داشت.

 

استارت کردن با بسط یک برنامه زیر اینترنت بی آلایش

به برنامه‌نویسان تازه کار سفارش میگردد که برای توسعه و گسترش برنامه‌های کاربردی زیر اینترنت، از به عبارتی در آغاز به سراغ بسط و کد نویسی یک پروژه سنگین، وسیع و تمام عیار نروند؛ بلکه، عمل خویش را با توسعه و گسترش یک برنامه معمولی ذیل اینترنت آغاز نمایند. چنین کاری موجب میشود تا پیچیدگی و بزرگی پروژه‌های پایین اینترنت، برنامه‌نویسان تازه کار را غرق در یادگیری جزئیات مازاد و احیانا غیرضروری نکند.

 

تحت عنوان مثال، بسط یک برنامه بی آلایش پایین اینترنت به برنامه‌نویسان مبتدی و تازه کار و گسترش‌دهنگان نو‌عمل اذن میدهد تا با امکان‌های CRUD در برنامه‌نویسی اینترنت و چگونگی اداره کردن درخواست‌های HTTP معمولی بوسیله پلتفرم‌های برنامه‌نویسی اینترنت در پایتون آشنا شوند. همینطور، آغاز کردن پروسه یادگیری برنامه‌نویسی اینترنت با گسترش یک برنامه بی آلایش، باعث به تولید درک خیر از سازوکارهای پلتفرم‌های گسترش زیر اینترنت خواهد شد.





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: