جوابی شفاف و ساده برای mvc چیست
نوشته شده توسط : علی پور

طراحی سایت در مشهد وابیروشن و بی آلایش برای mvc چه می باشد فرض

کنیم که از mvc برای پباده سازی یک تارنما می خوا هیم به کارگیری کنیم:سایت یک سری صفحه های داراست که به عبارتی view ها در‌این معماری میباشد یک تارنما دیتابیس دارااست، در معماری mvc یک سایت علاوه بر دیتابیس نیاز به یک خصوصی جور (کلاس) داراست که قادر است دقیقا مطابق با دیتابیس شما باشد و داده ها از دیتابیس به گونه میاید .

یک وب سایت منطقی داراست که در آن می‌گوید که به عنوان مثال در کاغذ کلیدی ۱۰ تا از پایانی پست ها را بر مبنا مورخ تکثیر آن ها اکران بده، این منطق در کنترلر (controller) متن می‌شود .

در کنترلر اطلاعات را مطابق با سیرتکامل (model) از دیتابیس گرفته میگردد و برای view فرستاده میشود بنابر این در‌این سر مشق منطق برنامه کاملا از view قطع می‌شود و این دستور سبب می‌گردد که عمل گسترش پروژه دوچندان سهل تر شو (رسانه آموزشی لیموناد, از معماری mvc بهره مند میباشد) جوابی

فنی خیس و تخصصی خیس برای mvc چه چیزی است mvc چه می باشد ؟ mvc مخفف عبارات Model View Controller هست . در واقع MVC یک الگوی طراحی (design pattern) جهت جداسازی بخش های متعدد برنامه می باشد . هر کدام از قسمت های معماری MVC یعنی Model و View و controller را به صورت پایین تعریف می‌کنیم .

 

۱ .

Model در mvc دسته ها همان کلاس های برنامه می‌باشند که شبیه به دیتابیس هستند البته می‌توانند گوناگون و بخش اعظم باشند . همچنین Model وظیفه تایید اطلاعات را برعهده داراست تا اطلاعات درست باطن آنان قرار بگیرد و برای دیتابیس ارسال شود .

 

۲ .

View این بخش اطلاعات را به کاربر نشان میدهد، ویو کاری به منطق برنامه ندارد و صرفا یک model اخذ می‌نماید و آن را به هر شکلی که نیاز باشد به استفاده کننده نشان میدهد، این model نیز توسط کنترلر تولید گردیده است و برای view رسال شده است . نکته مهمی که در بخش View باید مد حیث داشت این می باشد که‌این بخش مسئول در اختیار گرفتن صحت داده های وارد شده از طریق استفاده کننده و همچنین مسئول صحت داده های نشان داده گردیده به استفاده کننده نمی باشد . در واقع این بخش با داده های نپخته کار مینماید و مسولیت درستی داده با model است .

 

۳ .

Controller این

بخش همان طور که از اسم آن معلوم میباشد، یک قسمت در دست گرفتن کننده میباشد، ساده بیان‌کنم controller اکثر مواقع دو دسته کار مینماید :

controller اطلاعات را از دیتابیس در قالب model هایی میگیرد و بعد از آن پردازش خویش را روی آن انجام می‌دهد و داده ها را در قالب model جدیدی به view می فرستد تا ویو هر طور خواست این داده ها را به استفاده کننده نشان دهد .مثل فرض نمائید که ما برای صفحه پروفایل یک view برای موبایل داریم و یک view برای ویندوز، اکنون کنترولر سازه به تشخیص که استفاده کننده با موبایل می باشد یا این که خیر یک view را تعیین مینماید تا برای کاربر ارسال شود و میبینید که یک داده ها معین در دو view مختلف ظاهر میشود و view (ظواهر) از منطق برنامه جدا هست .

controller داده ها را از مدلی که از view برای او ارسال نموده است اخذ میکند و پس انجام اقداماتی آن را در دیتابیس ذخیره میکند و view دیگری را به کاربر می فرستد تا ببیند .

مزیت

های استعمال از معماری mvc در شرای تا امروز نمی دانستید که mvc چه میباشد پس احتمال داراست متوجه دلایل برتری mvc نمی گردید این امری معمولی میباشد پس به طرف مقدمه فعالیت با mvc بروید و مطمئن باشید که مزیت های متعددی دارد .

(یادگرفتن asp mvc در ذیل ورقه) سپس از مقداری تجربه درصورتی که کنجکاو بودید برگردید و مزیت های mvc را بخوانید .

مزیت

های معماری یا سرمشق mvc:

به کارگیری مجدد از کد که در مهندسی اپلیکیشن دوچندان اساسی میباشد، به دلیل جدا بودن این سه قسمت از نیز این امکان به خیر در‌این معماری قابل لمس است .

همان طور که در صدر توضیح داده شد ، به سادگی می توانایی یک سری interface داشت . یعنی شما می‌توانید یک‌سری view متفاوت داشته باشید و به آسانی از آن ها استعمال فرمائید .

هر کس ui عمل می باشد میتواند کاملا به ظاهر و ui توجه نماید و به مساله منطق یا باگ های برنامه کاری نداشته باشد .

کسانی که کار منطق برنامه را پیدا مینمایند می‌توانند صرفا به عمل خویش توجه داشته باشند و به ظاهر ورقه ها کاری نداشته باشند .

بنابر این فعالیت تیمی بروی یک پروژه به خیر با mvc انجام می‌گردد .

به استدلال جدا بودن view از model به سادگی می بضاعت و توان view اضافه کرد فارغ از این که model تغییری نماید .





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: