تفاوت وبلاگ و طراحی سایت
نوشته شده توسط : علی پور

طراحي سايت در مشهد تفاوت وب لاگ با وبسایت چه می‌باشد؟

| طراحی وب سایت | seo تارنما | ساخت سایت | سئو تارنما | ساخت وب سایت ماهر | seo تارنما | ساخت سایت ارزان |

چه‌طور می قدرت تشخیص اعطا کرد ورقه ای که می‌بینیم یک بلاگ میباشد یا این که یک سایت؟
در طراحی وب سایت و پباده سازی پرتال هیچ ضابطه کلیه گیری نیست،لکن ۴ تفاوت اساسی دربین این دو موجود است: فرمت(صورت)، اپلیکیشن، شخصیت و جامعه.
مهم‌ترین برهان مشخص و معلوم کننده یک وب لاگ از وبسایت صورت آن میباشد. برای تمایز این دو از یکدیگر بایستی روءیت کرد:
آیا مطالب درپی هم می‌آیند؟
آیا ارتفاع آنان صرفا یک‌سری خط یا این که گزاره میباشد؟ در صورتی‌که خیر آیا مطالب بیشتر به وسیله پیوند هایی مثل\" بیش تر\" یا این که\" اینجا بخوانید\" ادامه مییابند؟
آیا اذن ی شرکت کردن و نظردادن به بازدید کنندگان داده شده‌است؟
در ساخت سایت و پباده سازی پرتال در صورتیکه حداقل جواب چندین تا از این سوال های مثبت باشد، می بایست اعلام‌کرد با یک بلاگ روبرو میباشید.
البته از دید تکنیکی در ساخت وب سایت و پباده سازی پرتال ،اکثر زمان ها مولف وب لاگ کسی میباشد که از ابزار بلاگ نویسی استعمال می‌نماید، آرم ای از ابزار وب لاگ نویسی یا این که عبارتی مرتبط با حق نویسنده آن، در کناره آخر یا این که اولِ یک وب لاگ مشهود است.
ماهیت فردی یک بلاگ، عاملی دیگر برای تمایز آن با تارنما میباشد. تعداد اکثری از بلاگ ها بر عقاید، رای ها و تفکرات نویسندگان خویش توکل می نمایند. بعضا سیاسی، بر خی دیگر فلسفی، علمی یا این که فقاهتی می باشند. در این باره هم هیچ روش تشخیصی نیست که آیا وب لاگ ها در رابطه عقاید حرف میکنند یا این که سیرتکامل ای خبرنامه نگاری می‌باشند.با این وجود تمام این کارداران نسبی میباشند و با پیشرفت سریعی که در‌این حوزه مشاهده خواهیم کرد، به صورت حتم در گیر تغییر تحول خواهند شد.
در طراحی وب و پباده سازی پرتال تفاوت های بنیانی در میان سایت و پرتال موجود هست. مهم‌ترین موردها این تفاوت ها در ذیل به طور خلاصه نقل شده میباشد: شود،به‌این معنا که تمام تجهیزات پرتال به طوری پیش گویی گردیده که جوابگوی نیازهای یوزرها کاری متعدد باشد.
یکی‌از مهم ترین تفاوت های در میان پرتال و تارنما جنبه ی اقتصادی آن میباشد. در طراحی وب و پباده سازی پرتال اکثر پرتال ها فقط\"برای کسب درآمد تشکیل‌شده اند و بیشتردرآمد های خویش را از روش تبلیغات کسب میکنند

در‌حالتی که کسی از شما بپرسد یک وبسایت با یک بلاگ چه تفاوتی داراست، چه جوابی برایش دارید؟
بعضی تفاوت های بلاگ و سایت را می اقتدار در موردها ذیل خلاصه کرد:
۱.وب لاگ فعال خیس از اینترنت‌وبسایت‌ها می‌باشند و تفاوت اصلی آنان در واحد سنجش روزآمدشدن میباشد. برای تولید تغییرات در وب لاگ و آپ تو دیت کردن آن‌ها نیاز وجود ندارد که کدهای HTML را تغییر تحول دهیم،در حالی که برای روزآمد کردن وبسایت تغییر و تحول این کدها و داشتن اطلاعاتی هر تعدادی مقدماتی دراین مورد یک کدام از ضروریات میباشد. بدین ترتیب بلاگ با سرعت و سهولت بیشتری نسبت به اینترنت‌وبسایت‌ها آپ دیت می شوند .

۲.واحدی که برای وبلاگ‌ها به عمل می‌بریم، پست میباشد. البته واحد تارنما، برگه. یک وبسایت ، اینترنت گروه‌ای میباشد از صفحه ها یا این که فولدر های گره خورده به یکدیگر که از روش اینترنت جهانگستر در دسترس قرار میگیرد. وب لاگ گروه‌ای از پست هاست که بر عکس ترتیب تاریخی آورده می شوند، تا جدیدترین پست یا این که مدخل در بالای برگه قرار گیرد و مدخل‌های کهن‌خیس کم کم تحت خیس قرار می گیرند.

۳.تفاوت دیگر در صورت گشت و گذاری میباشد که وب لاگ و تارنما میدهند. بلاگ دارنده یک قابلیت و امکان دیدنی و توانا به اسم “مورخ” می باشند که به پست ها چسبیده‌اند. در بلاگ پست ها به طور اتوماتیک به ترتیب تاریخی تر و تمیز می شوند. به این‌شیوه که مدخل های جدیدتر فراتر قرار میگیرند و مدخل های سابق خیس پائین خیس قرار گرفته و به ندرت وارد بایگانی میگردند. برای کاوش در وب لاگ می‌اقتدار به راحتی از روش آرشیوهای تاریخی یا این که موضوعی مبادرت نمود. در صورتی‌که که در بخش اعظمی مورد ها یک موتور کاوش برای جستجوی در وب سایت متبوع موجود هست. نکته دیگر اینکه روند سئو تارنما در وبلاگها بی مضمون‌ میباشد زیرا شما عملا دارید تارنما بقیه افراد را seo می‌کنید.

۴.در وبسایت ها، مطالب جدیدی که به تارنما بیش تر می گردند بسته به لحاظ رئیس وبسایت در هر جایی از وب سایت می توانند قرار بگیرند و نو بودن مطالب یک وبسایت را نیز از نهایی مورخ روزآمدسازی وب سایت می‌قدرت به دست آورد.

وب لاگ چه می‌باشد؟
اينترنت تجهیزات و ابزارهای زیادی ومتنوعی را به خواسته ارائه سرویس ها وسرويس ها در ساخت وب سایت و پباده سازی پرتال در اختيارمخاطبان قرار می‌دهد . يکی از ويژگی های بسيار دیدنی اينترنت در طراحی وب سایت و پباده سازی پرتال ارائه سرويس ها و خدماتی میباشد که شمارا توانا می سازد با مخاطبان خویش ارتباطی پويا و متقابل برقرار نموده و از نقطه نظرها آن ها درباره با يک مقاله ، با خبر شويد . در اين راستا هر يک از یوزرها میتوانند علم و تجارب خویش را در اختيار ديگران قرار داده و خویش نيز تحت عنوان عضوی از يک جامعه کانال ای مطرح گردند ( اشتراک علم ) . فرض کنيد ابزاری ارزان قيمت برای تکثیر مقاله در اختيار هر نويسنده و يا صاحب و مالک قلمی باشد که بتواند با به کار گیری از آن عقايد، خبر ها ، ديدگاهها و نقطه ایده ها خویش را درباره با موضوعات آیتم عشق و علاقه ، فارغ از محدوديت های مرسوم بيان نمايد.آيا شما عشق مند به به کارگیری از چنين ابزاری می باشيد ؟ آيا تمايل به داشتن يک مجله فردی داريد که در آن بتوانيد مطالب خویش را در رابطه با موضوعات آیتم عشق و علاقه ، بيان نمائيد؟ بشريت درطی یک سری سال قبل گام در دنيای جديدی گذارده میباشد که صد رد صد يکی از مهمترين دستاوردهای آن تحول و دگرگونی اساسی در رابطه با طریق تکثیر داده ها میباشد. بلاگ مثال ای در اين موضوع بوده که با اعتنا به ماهيت اينترنت ، ويژگی دو طرفه بودن اینترنت و تنوع مراد به کار گیری کنندگان، در کانون اعتنا طرفداران قرار گرفته و ما امروزه شاهد پرورش و توسعه چشمگير آن می باشيم . کلمه و واژه ی \" وب لاگ \" ، از گزاره کلمه های جديدی میباشد که گام در عرصه ادبيات جهانی اينترنت گذارده میباشد .
در اين نوشته‌ی علمی قصد داريم به باز نگری اين پديده جديد! اينترنت پرداخته و با بعد ها مختلف آن بيشتر آشنا شويم .
تاريخچه وب لاگ و بلاگ نويسی
برخی بر اين عقيده می باشند که اولين وب لاگ بوسیله تيم برنرزلی ( اختراع کننده اینترنت ) ايجاد که در آن او به وبسایت های جديدی که در آن عصر ايجاد و بر روی اينترنت فعال می شدند ، اشاره می نمود. دومين بلاگ به وسیله برند اندرسن ايجاد که او نيز در آن عملياتی شبیه بلاگ برنرزلی را انجام می بخشید.
در مسافت بين سالهای 1996 تا 1997 که در ساخت سایت و پباده سازی پرتال از آن تحت عنوان انفجار اینترنت ، مذکور میشود ، چندين وب لاگ جديد ديگر نيز ايجاد گرديد . از وب لاگ های اوليه می شود به وب لاگ Dave Winner ، بلاگ Berger و Cameron Barrett ، اشاره نمود . محتويات بلاگ های اوليه اکثرا\" مشتمل بر گروه ای از لينک ها و توضيحات مفصلی بود که متناسب با عشق نويسنده ايجاد می‌شد. ولی درپی وب لاگ نويسان ، عشق و علاقه به ايجاد وب لاگ هایی پیدا کردند که در آن مطالبی را درج می کردند که خویش تمايل به تلاوت آن را در آينده داشتند مثل دفترچه خاطرات فردی. بدين ترتيب ، بلاگ ها بسیار فردی و دارنده شخصيتی یگانه برای خویش شدند .
بسط وب لاگ ها : اکثر وب لاگ های گذشته در ساخت سایت و پباده سازی پرتال به وسیله طراحان اینترنت و اپلیکیشن و تحت عنوان يک فعاليت جانبی که در خانه دنبال می نمودند ، ايجاد و محتوی و ماهيت اطلاعاتی آنها درباره با توانمندی و پتانسيل های حرفه آوری هایی بود که در آن عصر يکی بعداز ديگری مطرح می شدند . تعداد بلاگ ها در صدر بسيار اندک و محدود بود تا اين که در سال 1999 با فعال‌ساز‌ی چندين سرويس رايگان و يا ارزان قيمت دررابطه با بلاگ و بلاگ نويسی ، تعداد آنها رو به افزايش نهاد . سرويس هائی نظير : Pitas, Livejournal ، Blogger و EditThisPage.com ، مثال هائی در اين زمينه میباشند . به کارگیری از سرويس های فوق،نیازمند علم فنی بالائی نبود و هوا داران به ايجاد وب لاگ می توانستند با‌گاز مبادرت به ايجاد وب لاگ متبوع خویش نمايند . ( رویش چشمگير بلاگ و وب لاگ نويسی ) .





:: برچسب‌ها: طراحي سايت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: