کدام زبان برنامه نویسی برای طرحی سایت مناسب است؟
نوشته شده توسط : علی پور

طراحی سایت در مشهد  


این روز ها، بازار گویش های سمت سرور بسیار شلوغه. Perl, ASP,JSP, Cold Fusion و خیلیای دیگه. در واقع گزینش زیاد میباشد. یک نو وارد از کجا می بایست بدونه که چه چیزی رو حافظه بگیره و چه چیزی رو به کار گیری کنه؟ تعیین پلت فرم و برنامه ی زیر اینترنت مقر داده مشابه به تعیین ویرایشگر HTML وجود ندارد. شما نمی تونید ده عدد از این برنامه ها رو دانلود کرده و در یک بعدظهر که بیکارید استارت به آزمایش آن‌ها فرمایید. برخی از این گویش ها، برای یک توسعه و گسترش دهنده ی مبتدی و تازه کار، تعدادی ماه ارتفاع میکشه تا از آن‌ها رمز در بیاره و بتونه به کار گیری کنه. مگر اینکه شما 1 سال مرخصی بگیرید و تعداد متعددی کتاب تنظیم نمایید و استارت به مطالعه فرمایید، ولی گشوده هم به پند احتیاج پیدا میکنید!

درین نوشته ی علمی، اینجانب عملکرد میکنم آیتم های مهم در دنیای وب رو تا حدی باز نگری کنم. برای هر کدوم، نکات مثبت، نکات منفی، هزینه و انعطاف آن را توضیح می دهم. همینطور بسط دهنده ی هرکدوم از این تکنولوژی ها را توضیح می دهم. خیلی کوتاه، به نخبه و مبتکر پشت این برنامه ها نیز، اشاره می‌کنم. در شرایطی‌که هر کدوم از این توضیحات با وضعیت شما شباهت داشت، می تونه یک علامت ی خیر و خوبی باشه که شما تکنولوژی مطلوب خودتون رو پیدا کردید.

امروزه گزینش گویش سمت سرور یکی مشاجره های داغ در وب میباشد. صحیح مثل ویرایشگرHTML، هر کسی ذوق وسلیقه ی مختص خودش رو برای گزینش لهجه برنامه نویسی داره، و خب صد ولی دلایلی هم واسه انتخابش داره. با این اکنون، ماهیت گسترش ی سمت سرور_اینجا دعوا انطباق با مرورگر آیتم دعوا نیست_ این قابلیت و امکان رو ساخت می کنه که دو تکنولوژی متعدد با شیوه های مختلف، می تونن یک نقص‌ یکسان رو حل نمایند و به برد یکسانی هم برسند! به همین عامل، این نوشته ی علمی درباره ی شایسته ترین گزینش در لهجه های برنامه نویسی وجود ندارد، بلکه میخواهم بگم که کدوم گزینش برای شما شایسته ترین است. حتی در‌صورتی‌که بعداز قرائت این نوشته ی علمی، غالب به تصمیم گیری نشدید و یا این که حتی متوجه شدید که گزینش اشتباهی داشته اید، دستکم درخصوص وضعیت خودتون یه خرده ایده و علم به دست آوردید.

CGI/Perl
Perl قبلی از کانال ی جهانی اینترنت World Wide Web وجود داشت. ورژن 1 آن در دسامبر 1987 منتشر شد، یعنی دهه قبلتر از باقی زبانها. در حالتی‌که شما مبتدی و تازه کار باشید، تعجب کردید که چطور ممکنه که یک لهجه توسعه و گسترش دهنده ی اینترنت سرور ساید، پیشین از خویش اینترنت وجود داشته باشه. بایستی بدونید که پرل تحت عنوان گویش بسط ی اینترنت ابتکار عمل نشده بود. در واقعیت پرل، یک لهجه برنامه نویسی چندمنظوره ست که برای تغییر و تحول در متن به فعالیت میرود. پرل برای انجام تغییرات در متن با منابع مختلف و مخلوط آن ها باهم عالی ست.

با سپری شد 15 سال از عصر ساخت آن، پرل بوسیله ی ماژول ها بسط پیدا نموده است. هدف ها مختلفی پشت این توسعه و انطباق وجود داشته. یک کدام از این هدف ها، ایجاد محتوای داینامیک از روش Common Gateway interface(CGI) می باشد که بوسیله ی اکثر اینترنت سرورها پشتیبانی میگردد. در رخ نیاز، برنامه های CGI بضاعت و توان نوشته شدن به لهجه های C/C++ را دارا‌هستند. پرل برای در دست گرفتن متن شل میباشد. امروزه پرل با ماژول CGI.pm آمده. اکثر جزئیات ابتدایی مثل ارسال فرم HTML در در اختیار گرفتن، برای شما در اختیار گرفتن می‌گردد. تحت عنوان پایانی مزیت، کانال ی آرشیو جامع پرل، یک مبداء متمرکز برای افزودن ماژول، مثال های برنامه نویسی، و در برخی موردها توسعه برنامه های اینترنت، فراهم کرده.

امروزه، ورژن های پرل برای سیستم ادله های وسیع، به طور بدون پول در دسترس میباشد. در صورتی شما میخواهید که از اون به کارگیری فرمایید بلند اقبال بوده اید زیرا یک نفر ماژولی برای آسوده خیس شدن فعالیت شما نوشته میباشد. از آنجایی که‌این گویش برای بسط اینترنت ساخته نشده میباشد، برای سرعت، مقیاس پذیری، یا این که سهولت به کارگیری در گوشه و کنار اینترنت سرور seo نشده میباشد. این فقط نقطه ی منفی لهجه پرل میباشد. زبانهای آسانتری برای یادگیری موجود هست که کارایی بهتری در عرصه ی توسعه اینترنت دارا هستند. ولی در حالتی‌که شغل های دیگری به غیر از بسط اینترنت در ذهنتون دارید، پرل می تونه اونا رو براتون انجام بده.





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: