پروتکل FTP چه است؟
نوشته شده توسط : علی پور

طراحي سايت در مشهد
پروتکل FTP چه است؟
FTP یا این که File Transfer Protocol به پروتکلی اطلاق می‌گردد که برای ارسال و اخذ پوشه میان سرور و کلاینت بکار گرفته میگردد. در مقابل پروتکل HTTP، پروتکل FTP از عمر بیشتری برخوردار‌است و با در نظرگیری تکنولوژی های آیتم به کار گیری در زمانهای قدیم، پروتکل FTP از سرعت پایینتری در مقایسه با پروتکل FTP برخوردار‌است.

امنیت بکار گرفته گردیده برای FTP بسیار ضعیف بوده بطوریکه قابلیت هک شدن اطلاعات از نگاه تئوری برای این پروتکل موجود است (برخلاف پروتکل HTTP که از نگاه تئوری، قابلیت هک شدن برای آن نیست).

اما چه چیزی سبب محبوبیت FTP شده‌است؟ بسیار تعجب آور میباشد که بعد از سپری شد سال های سال، یوزرها متعددی هنوز از این پروتکل برای ارسال و اخذ داده هایشان به کار گیری میکنند. استدلال محبوبیت این پروتکل، شاید بتوان اظهار کرد در استفاده کننده پسندی آن میباشد. یوزرها می‌توانند از روش قابل انعطاف افزارهای مخصوصی که برای این فعالیت پباده سازی گردیده اند، از روی دسکتاپ کامپیوتر خویش، فولدر های گزینه نیازشان را به سرور ارسال، یا این که اخذ دارا هستند. صحیح مثل آنکه این عملیات دارااست از روش MyComputer انجام میگردد.اما در پروتکل HTTP حال و روز به‌این منوال وجود ندارد. یوزرها باید از روش وبسایت، در آغاز به سرور تارنما متصل شوند و بعد از آن اقدام به اخذ و ارسال اطلاعات کنند.

با دقت به محبوبیتی که FTP بین به کار گیری کنندگان خویش دارااست، چنین بنظر میرسد که عنصر آسانی، بر عنصر سرعت غلبه دارااست. یوزرها متعددی حاضرند وقت خویش را فدای آسانی در استعمال کنند و این خویش شاید نمود بارزی باشد از اهمییت استفاده کننده پسندی و آسانی.





:: برچسب‌ها: طراحي سايت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: