برنامه نویسی سمت سرور
نوشته شده توسط : علی پور

برنامه
نویسی سمت سرور پیش
از بحث در رابطه برنامه نویسی سمت سرور آغاز بایستی با سه مفاهیم تحت آشنا شویم : هاست : به فضایی اطلاق می شود که تمام فولدر های وبگاه ما بر روی آن قرار دارد .
سرور: کامپیوتری میباشد که کاربران در چهره اتصال به اینترنت می توانند به داده ها روی آن دسترسی پیدا کنند .
اینترنت سرور: یک قابل انعطاف افزار کامپیوتری است که درخواست های کاربران را از روش پروتکل هایی مانند http را که به وسیله مرورگر ارسال می شود را دریافت می نماید ورقه درخواستی را یافت می نماید و در غایت برگه وب یافته شده را ازطریق شبکه به مرورگر درخواست کننده می فرستد .
اکثر اوقات صفحه ها اینترنتی در مقطع کودکی اینترنت به شکل استاتیک بودند و برای تغییری کوچک در آنان نیاز به سختی فراوانی بود رفته رفته با حضور وب 2 و گسترده شدن جامعه یوزرها محتوا در وب صفحات اینترنتی بیش از پیش احتیاج به پویایی داشت و دیگر آن راه های سنتی جواب گوی نیازهای گردانندگان وبگاه نبود .
اگر بخواهیم با بیانی بی آلایش کارکرد لهجه های سمت سرور را تشریح کنیم بایستی بگوییم وبگاه هایی که صفحاتی پویا دارا‌هستند و دائما در درحال حاضر تغییر و تحول و ساخت محتوا در صفحه ها هستند نیاز دارا هستند این درخواست های خود را در قالب یک لهجه به سرور انتقال دهند به یاری این گویش ها سیستم های رئیس محتوا به عنوان یک قابل انعطاف افزار زیر اینترنت تولید می شوند تا بتوانند این درخواست ها را برای گردانندگان وبگاه ها رئیس نمایند .

برنامه
نویسی اینترنت سایت

برنامه
نویسی سمت سرور: Asp .net:این کلمه و واژه مخفف active sever page یا این که صفحات فعال ذیل سرور می باشد که ورژن اول این زبان پایین کادر ورک دات نت در سال 2002 توسط شرکت مایکرو سافت برای تولید صفحه های پویا معرفی شد و در درحال حاضر حاضر به یک عدد از پرقدرترین زبان ها برای ساخت اپلیکشین های اینترنت مبدل شده می‌باشد . اپلیکیشن های متن شده بااین لهجه در سرور های ویندوز قابل اجرا است و معمولا بانک اطلاعاتی آن ها همان sql server دارای شهرت است . آخری نگارش asp .net ورژن چهارم این لهجه می‌باشد که در آن توجه زیادی برروی معماری سه لایه یاmvc داشته می‌باشد .
Php:واژه php برگرفته ازhypertext preprocessor می باشد که یک گویش مرجع باز و قابل گسترش می باشد و درسال 1994 به وسیله راموس لردوف کانادایی به وجود آمد . برنامه های متن شده بااین اسکریپتی پایین لینوکس اجرا می شود ناگفته نماند که برنامه های متن شده بااین گویش قابلیت اجرا تحت ویندوز را نیز دارا هستند اسم بانک اطلاعاتی این لهجه mysql است و پایانی نگارش این لهجه ورژن پنجم آن میباشد که نسبت به نسخه های قبلی خود اعتنا بیشتری روی معماری سه لایه داشته است .
Ruby:طراحی و بسط گویش رابی به میانه ده سال 1990 بازمی گردد . منتشر کننده این لهجه فردی به نام یوکیهیرو ماتز ماتسوموتو بود . ورژن های متعددی ازاین زبان طی سال های پی درپی گسترش یافت و نسخه پایدار آن در سال 2006 منتشر شد از محبوب ترین قاب ورک هایی که درچندسال اخیر برپایه این زبان گسترش یافته می بضاعت و توان ruby on rails را نام موفقیت که باشعار کشف بن بست شکنانه برای کاهش موانع ورود به برنامه نویسی شهرت داراست . الگوی طراحی برنامه های این کادر وروک برپایه mvcاست .

طراحی سایت در مشهد
Java: درابتدا باید توجه داشت که گویش جاوا و جاوا اسکریپ دو لهجه کاملا منقطع ازهم هستند جاوا یکی از دوست داستنی ترین لهجه ها تا سال 2012بود . این گویش ذیل لیسانس کمپانی سان درسال 1995 خلق شد جاوا قابلیت پیاده سازی برروی تمام پلتفرم های استاندارد را داراست .
تکنولوژی
جاوا را می توانایی به سه مجموعه تقسیم کرد: جاوا برای موبایل نرم افزار ها: این تکنولوژی بیشتر بانام j2me یا java 2mobility شناخته شده می باشد و بیشتر برای رویا رویی با محدودیت های تولید برنامه های کاربردی در دستگاه های کوچک مسئله استعمال قرار می گیرد و همینطور دارنده کتابخانه های اکثری برای بسط اپلیکیشن است مثل اپلیکیشن های تفلن همپا .
نگارش استاندارد جاوا : عنوانی که برای این تکنولوژی ترویج یافته j2se می‌باشد و مخفف عبارت java2platform standard edition می باشد به یاری این تکنولوژی در بسط برنامه های دوچندان بزرگ و سازمانی مسئله استفاده قرار می گیرد برنامه نویسان این ورژن از جاوا قادر خواهند بود برنامه های عظیمی برای شبکه ها و چه بسا سرور ها ساخت نمایند .





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 فروردين 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: