پباده سازی گویش Jscript
نوشته شده توسط : علی پور

پباده سازی
گویش Jscript از سوی مایکروسافت جذاب می‌باشد بدانید که شرکت مایکروسافت، برای رقابت با این زبان، گویش Jscript را طراحی و توسعه داده است که در ابتدا ورژن ی اول ی آن را از روی جاوا اسکریپت پباده سازی کرده هست . به همین دلیل، چه بسا با تغییرات زیادی که تا به روز جاری در آن تولید کرده است، شباهت های زیادی به گویش جاوا اسکریپت داراست .

طراحی سایت در مشهد

محبوبیت
گویش جاوا اسکریپت به جرئت می توان اعلام کرد که امروزه زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت، کاربردهای فراوان زیادی داراست و بلکه روز به روز در حال ارتقاء می باشد . بسیاری از اساتید پباده سازی وب، به نوآموزان این حرفه، لهجه جاوا اسکریپت را آموزش می دهند . علاوه بر این، در جاوا اسکریپت فناوری ای وجود داراست که Ajax اسم داراست و از همگی تجهیزات آن می توانایی در صفحه های اینترنت سایت ها استعمال کرد . به همین عامل است که گویش برنامه نویسی جاوا اسکریپت، یک زبان محبوب و مالامال کاربرد در نزد طراحان اینترنت می‌باشد .

پباده سازی
وب سایت های داینامیک در صورتی‌که می خواهید وب سایت های داینامیک را طراحی نمائید و از اشکال افکت های اینترنت استعمال کنید، باید زبان جاوا اسکریپت را بیاموزید . جالب میباشد بدانید که زبان برنامه نویسی بخش اعظم بازی های آنلاین دو بعدی و سه بعدی تحت وب(که هر ساله میلیون ها نفر در جهان با آن ها بازی می کنند)، گویش جاوا اسکریپت میباشد .

لهجه جاوا اسکریپت با این که در مقدمه برای برنامه نویسی کلاینت ساید بود، ولی آنقدر ترقی کرده هست که چه بسا اخیرا ورژن ای سمت سرور (Server Side) از آن به نام Node .JS منتشر شده هست که نشان از توانا بودن گویش جاوا اسکریپت می‌باشد .(در
بخش های بعدی در رابطه با این موضوعات، توضیح بیشتری خوا‌هیم داد)
امروزه طراحی وب سایت های درجه ی یک و مهم وب (از جمله وبسایت های شرکت ها، سازمان ها، دکان های آنلاین، اینترنت سایت های سینمایی و …) بدون به کار گیری از زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت، غیر ممکن میباشد .

پباده سازی
وبسایت با جاوا اسکریپت (JavaScript) پباده سازی
وبسایت با جاوا اسکریپت (JavaScript)
مثال
ی یک کد معمولی از گویش جاوا اسکریپت: html>

 


onclick=”myfunction()”>clic

 

 


جاوا
اسکریپت شایسته ترین گویش برای طراحی سایت به
چندین دلیل، گویش برنامه نویسی جاوا اسکریپت، بهترین گویش برای پباده سازی اینترنت وب سایت است:
ادله
اول: یادگیری جاوا اسکریپت سهل وآسان است؛ جاوا اسکریپت در گذشته به لهجه دست و پا چلفتی یاور با پنجره های بازشو (popups) و زبان ناسازگار با مرورگر آوازه داشت . ولی جاوا اسکریپت به مرور بازه تغییرات متعددی بر روی آن اعمال گردیده هست و به تدریج استعمال از آن، هر روز سهل و آسان تر از گذشته گردیده میباشد . گویش جاوا اسکریپت اکنون یک گویش انعطاف پذیر می‌باشد و در مرورگرهای مرسوم به راحتی اجرا می شود و خیلی مفیدتر از قبلی ظواهر می شود .

به کار گیری از زبان جاوا اسکریپت در پباده سازی وب سایت به این دلیل سهل وآسان هست که بسیاری از وظیفه های سنگین وزن را مرورگر انجام می دهد و نیازی به نگرانی در قضیه لود و تخلیه محتوا، کامپایل یا این که انتخاب مدل متغیر نیست؛ چون جاوا اسکریپت یک لهجه کامپایل نمی باشد و چیزهایی نظیر مدیریت حافظه یک نگرانی بلندمرتبه شناخته نمی شوند .

یکی از منابعی رایگانی که با استعمال از آن می توانید لهجه جاوا اسکریپت را در یک محیط تعاملی، به خیر یاد بگیرید، Cody Academy می‌باشد .

دلیل
دوم: بازنویسی جاوا اسکریپت سهل وآسان است؛ علاوه بر این که یادگیری لهجه جاوا اسکریپت راحت است، فعالیت با آن هم بسیار راحت می باشد . کدهایی که در جاوا اسکریپت نوشته می شود نیازی به کامپایل شدن ندارد؛ زیرا جاوا اسکریپت، یک گویش برنامه نویسی اسکریپت نویسی است . آن کاری را که شما باید انجام دهید، تالیف کدها در ویرایشگرهایی مثل نوت پد و یا این که هر ویرایشگر دیگری می‌باشد .

برای این که بتوانید پباده سازی تارنما را به رخ حرفه ای بازنویسی کنید، بایستی ویرایشگر عالی را انتخاب فرمایید . علاوه بر این، با این فعالیت امکان ساختن اینترنت نرم افزار ها نیز سهل و آسان و پر سرعت خواهد بود .





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: