HTML چیست و چه کاربردی دارد؟
نوشته شده توسط : علی پور

یک
معرفی کلی برای پاسخ به سوال HTML چیست بایستی یک آشنایی نسبی و ابتدایی با آن داشته باشیم . HTML مخفف عبارت Hyper Text Markup Language است .

در حالتی که بخواهیم یک ترجمه‌ی پارسی از HTML داشته باشیم، میتوانیم به آن «زبان نشانه گذاری فرا متن» بگوییم . اما که این ترجمه، نمیتواند تلاش HTML را به خیر توضیح دهد به سوال HTML چه می‌باشد جواب خوبی دهد! در ادامه اکثر با HTML آشنا خوا‌هیم شد .

طراحی سایت در مشهد

در صورتیکه می خواهید خیلی بیشتر در خصوص تاریخچه‌ی اچ تی ام ال (HTML) را مطالعه کنید، ویکی پدیا در خدمت شماست .

 

کاربرد
اصلی HTML در صورتی‌که بخواهیم به سوال HTML چه میباشد پاسخ دهیم، بایستی کاربرد دارای اهمیت HTML را آنالیز کنیم . در این نصیب می‌خواهیم خاطره بگیریم که HTML چه چیزی است و دقیقا چه کاری انجام می‌دهد .

در‌صورتی‌که
بخواهیم خیلی ساده به سوال HTML چه است جواب دهیم، میتوانیم بگوییم:
HTML ابزاری می باشد که با به کار گیری از چیزهایی به اسم تگ‌ها، اقدام به ساخت قالب کلی صفحه های اینترنت می‌کند . به این معنی که شما با استفاده از HTML میتوانید فوندانسیون و اسلکت کلیدی تارنما خود را طراحی فرمایید .

در صورتی‌که
یه خرده با طراحی اینترنت شناخت داشته باشید،‌ حتما می‌دانید که پباده سازی وب ۲ سطح اساسی دارد:
ساختاربندی مهم صفحات اینترنت که با HTML انجام می‌شود .
بیش تر کردن جذابیت های ظاهری مثل رنگ و… که با CSS انجام می شود .
مقاله‌ی
مرتبط: HTML5 چیست و چه تفاوتی با HTML دارد؟

یک
ساختمان را تصور کنید درصورتی که می خواهید خیلی عالی با HTML آشنا گردید و دقیقا ادراک کنید که HTML چه می باشد ، یک عدد از بهترین مثال‌های آن، مثال یک ساختمان میباشد که می خواهیم آن‌را در این قسمت نظارت کنیم .

یک
ساختمان را تصور نمایید که شخصی می خواهد مبادرت به تولید آن کند، برای مثال یک مجتمع مسکونی!
HTML
چیست
از آن‌جایی که پروسه طراحی وب،‌ مضاعف شبیه به فرایند ساختمان سازی است،‌ فعالیت ما برای جواب به سوال HTML چه می‌باشد زیاد سهل و آسان میشود .

فرض فرمائید که قصد ایجاد یک مجتمع مسکونی را دارید . اولین مراحل برای ایجاد یک ساختمان مسکونی، ساخت اسکلت بندی و قالب کلی آن ساختمان با استفاده از سیمان، بتن، میلگرد و… است . در واقع شما در ابتدا، اسکلت کلی ساختمان را میسازید و در مرحله بعد، با استفاده از کچ، رنگ آمیزی و… آن‌را خوشگل می‌کنید .

پباده سازی وب با HTML نیز دقیقا به همین صورت می‌باشد . HTML به شما کمک می کند تا با به کارگیری از تگ ها، ساختار و ساختمان کلی برگه وب خود را تعریف فرمایید . مثلا بگویید که منو کجاست، هدر کجاست، فوتر کجاست و… .

در واقع HTML به شما امداد می نماید تا ساختار کلی ورقه اینترنت خویش را بسازید و اسکلت بندی آن‌را انجام دهید . و در مراحل بعد، به وسیله ابزارهای دیگر، می‌توانید برگه اینترنت معمولی ای که پباده سازی کردید را زیباتر و دیده نوازتر نمائید .

 

یا
برای مثال یک بشر را تصور کنید در شرای بخواهیم دقیق خیس به سوال HTML چیست جواب دهیم، می توانیم HTML را با تن یک بشر مقایسه کنیم .

HTML
چیست
در صورتیکه
بدن یک بشر را به یک صفحه‌ی اینترنت تشبیه کنیم:
ابتدا بدن بشر با استعمال از استخوان ها، اسکلت بندی می‌گردد و ساختار کلی آن معلوم می‌شود .
آنگاه
با استفاده از کدهایی نظیر CSS، میتوان به آن جذابیت های ظاهری اعطا کرد (همانطور که کیفیت کدهای CSS یک صفحه‌ی اینترنت متفاوت است،‌ کیفیت کدهای CSS دو بشر هم می‌تواند متعدد باشد



:: برچسب‌ها: طراحی سایت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 268

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: